«شجریان» با گروه دستان در ارکستر سمفونیک‌های جهانی

«محمدرضا شجریان» در پروژه جدید گروه دستان در ارکستر سمفونیک‌های جهانی به اجرای برنامه‌ خواهد پرداخت. «حسین بهروزی‌نیا» نوازنده بربط گروه دستان گفت: پروژه جدید گروه دستان اجرا با ارکستر سمفونیک‌های شهرهای مختلف دنیا است به طوری که قطعات ساخته شده توسط اعضای گروه دستان توسط «محمدرضا درویشی» تنظیم و گروه دستان آنها را با ارکستر سمفونیک‌‌های شهرهای مختلف دنیا اجرا خواهد کرد.

وی افزود: اولین اجرای ما برای انجام این پروژه فروردین سال آینده با ارکستر سمفونیک شهر «لی‌یج» در بلژیک خواهد بود.

این نوازنده بربط با اشاره به همکاری «محمدرضا شجریان» در انجام این پروژه اظهار کرد: اجرای اخیر گروه دستان با ارکستر سمفونیک شهر«لی‌یج» به صورت‌سازی خواهد بود، اما در کنسرت‌های بعدی بنابر اعلام آمادگی استاد «شجریان»، ایشان به عنوان خواننده گروه دستان و ارکستر سمفونیک شهرهای مذبور را همراهی خواهد کرد.

این عضو گروه دستان در خصوص اینکه تا به حال چند ارکستر سمفونیک برای اجرای تلفیقی اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان کرد: تاکنون تنها اجرا در بلژیک قطعی شده، اما بلافاصله با تنظیم و آماده شدن تمام قطعات، آنها را برای همه ارکستر سمفونیک‌ها می‌فرستیم و در صورت اعلام آمادگی با آنها وارد مذاکره می‌شویم.

وی درباره اجرا با ارکستر سمفونیک تهران گفت: اگر اینجا فضا برای اجرا و ارکستر سمفونیک تهران مهیا و مناسب باشد این کار را خواهیم کرد.

«بهروزی‌نیا» در خاتمه با اشاره به قطعات اجرایی در کنسرت بلژیک خاطر نشان کرد: در این اجرا قطعاتی از ساخته‌های من،«متبسم» و«فرج پوری» را اجرا خواهیم کرد.