رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر خاورمیانه‌ای رییس‌جمهوری آمریکا گفت: پس از کنفرانس صلح آناپولیس، یارگیری و هماهنگ کردن کشورهای مسلمان منطقه علیه ایران از اهداف مهم آمریکا بود که در این سفر با شکست مواجه شد. به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر‌هاشمی‌رفسنجانی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سفر بوش به منطقه خاورمیانه گفت: ظاهرا سفر وی با شکست بزرگی مواجه شده و ناموفق بوده است، زیرا پس از آناپولیس و صلح خاورمیانه، هماهنگ کردن کشورهای منطقه علیه ایران و یارگیری از کشورهای مسلمان منطقه، اهداف مهم آمریکا بود ولی در این اهداف شکست خورد.

‌هاشمی‌رفسنجانی همچنین با اشاره به قطعی و کمبود گاز در روزهای سرد زمستان در برخی شهرهای کشور اظهار کرد: این مساله آثار منفی زیادی در جامعه بر جای گذاشت، البته ترکمنستان هم بی‌انصافی کرد؛ یک همسایه و کشور مسلمان آن هم کشوری که پس از استقلال باید از ایران ممنون باشد و بنده مطلعم که چه مساعدت‌هایی به این کشور شد، نباید گاز را در این روزها از مردم ما دریغ می‌کرد. وی افزود: آنها اگر مطالباتی هم داشتند باید صبر می‌کردند تا زمستان تمام شود؛ اکنون امیدوارم ترکمنستان بتواند این اقدام خود را جبران کند. خطیب جمعه تهران گفت: با قطع ۲۰میلیون متر مکعب گاز، کشور نباید به این روز می‌افتاد و بنابراین در مجمع تشخیص مصلحت نظام طرحی را تصویب کرده‌ایم تا بر طبق آن همیشه ذخیره انرژی داشته باشیم. وی تاکید کرد: قطع انرژی به معنای خاموش کردن یک کشور و قطع حرکت است و به همین دلیل باید همواره به فکر ذخیره باشیم تا به کشورمان در چنین روزهایی شوک وارد نشود.

‌هاشمی‌رفسنجانی گفت: اکنون صادرات گاز ما به ترکیه قطع شده، اما آنها به این وضعیتی که اکنون ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، نیفتاده‌اند، بنابراین سیاست روشن ما باید تولید انرژی بیش از مصرف باشد. وی قطع گاز را تا اندازه‌ای زیر سر خارجی‌ها خواند و گفت: در طرح‌های ما در جنوب کشور آنان کمی ‌اخلال کردند و بهره‌برداری از بعضی طرح‌ها مقداری به تعویق افتاده است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از این پس باید مراقب باشیم؛ چرا که ما منابع لازم را داریم و علاوه بر آن باید همیشه انرژی اضافه داشته باشیم تا مردم اذیت نشوند.