وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با این ادعا که ایران در برنامه هسته‌ای خود اهداف نظامی را دنبال می‌کند، اذعان کرد که تحریم‌ها علیه تهران موثر نبوده است.

زیپی‌لیونی که سرگرم دیدار از روسیه است در اظهاراتی در آکادمی دیپلماسی مسکو ادعا کرد: حال که روسیه صدور سوخت هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر را آغاز کرده، ادامه غنی‌سازی اورانیوم می‌تواند فقط در جهت اهداف نظامی باشد. وی گفت: تحریم‌هایی که تاکنون اتخاذ شده‌اند تاثیر معینی داشته‌اند، اما این تاثیر به‌اندازه کافی نبوده است.

به ادعای وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل عدم وجود تدابیر شدید علیه ایران جهت امتناع تهران از فعالیت غنی‌سازی اورانیوم می‌تواند مشوقی برای رژیم‌های میانه رو در منطقه خاور نزدیک و میانه باشد که تاکنون برای توسعه برنامه هسته‌ای خود تصمیمی نگرفته‌اند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از مسکو خواست قاطعیت خود را درباره برنامه هسته‌ای ایران نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، زیپی لیونی پس از دیدار با سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مسکو به خبرنگاران گفت: روسیه و اسرائیل این درک مشترک را دارند که ایران نباید به تسلیحات هسته‌ای دست یابد. وی افزود: ما فکر می‌کنیم این درک مشترک باید به سطح عمل واقعی برسد.

وزیر خارجه روسیه نیز بر افزایش نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص موضوع هسته‌ای ایران تاکید کرد. سرگئی لاوروف در عین حال اضافه کرد که مسکو در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران همچنان بر موضع محکم خود تاکید دارد و در این رابطه خواست اسرائیل را هم در نظر دارد.