رکود ادامه دارد
مهدیس فرقانی
اگرچه اوضاع جوی بازار مسکن در منطقه ولنجک براساس آنچه برخی مشاوران املاک این منطقه عنوان کرده‌اند آفتابی است؛ اما در نقاط دیگر پایتخت وضعیت مسکن تعریفی ندارد.
به گفته بیشترین مشاوران املاک شهر تهران در حال حاضر بازار مسکن از وضعیت بسیار بدی برخوردار است و این وضعیت بد تا حدی است که خود مشاوران املاک هم بسیار ناراضی هستند.

قیمت بالای ملک دیگر خبر تازه و جذابی نیست بلکه مدت زیادی است که این مساله عادی شده و می‌توان گفت، این نگرانی مردم است که همراه با قیمت مسکن تورم می‌یابد و روز به روز به مقدار آن اضافه می‌شود!
وضعیت مسکن در منطقه شهرآرا و گیشا هم تعریفی ندارد؛ چرا که قیمت مسکن نسبت به 6ماه گذشته با افزایش 3 تا 4درصدی همراه بوده است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، با وجود تورم در دیگر بخش‌ها، بازار مسکن هم با تورم روبه‌رو خواهد شد و درنتیجه قیمت‌ها افزایش می‌یابند.
استقبال مردم برای خرید خانه در این منطقه در حد معمول است، اما نه در حد طبیعی.
مشاوران املاک این منطقه مهم‌ترین عامل گرانی مسکن را هزینه‌های ساخت‌وساز می‌دانند، به طوری که این روزها قیمت مصالح ساختمانی به یک معضل تبدیل شده و شکایت بساز و بفروش‌ها ناشی از غیرواقعی بودن قیمت مصالح ساختمانی است؛ زیرا آنها معتقدند که مصالح ساختمانی می‌تواند با قیمت‌های بسیار پایین‌تری عرضه شود؛ اما بنا به دلایلی این محصول به قیمت‌های چندبرابر عرضه می‌شود. شاید رسیدگی به این نوع مشکلات از طرف مسوولان.
راهی برای کاهش تغییر قیمت املاک هرچند به‌صورت ناچیز باشد و در شرایط بد اقتصادی فعلی، چنین تغییرات کاهش قیمت مسکن به مقدار ناچیز هم، بسیار مفید و امیدوارکننده می‌تواند باشد باتوجه به این که کاهش قیمت‌ها براساس یکسری اتخاذهای منطقی است در صورت عمل به آنها،این مساله دیگر نمی‌تواند جای شکوه و شکایت بی‌مورد را داشته باشد.