دوره‌های آموزش‌های عالی و اصل 44
میرمحمد طجوزی
آنهایی که به دنبال ثبت‌نام در یکی از موسسات آموزش عالی و شرکت در کلاس‌های آموزشی کارشناسی به کارشناسی ارشد هستند خوب دقت کنند. اگر می‌خواهند در موسسه‌ای که ثبت‌نام می‌کنند نیازهای علمی‌شان مرتفع شود و خواسته‌شان که همانا موفقیت در امتحانات ورودی کارشناسی ارشد است، برسند باید به دقت به سوابق و عملکرد موسسه‌ای که قصد ثبت‌نام در آن دارند، توجه کنند.

در حال حاضر با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای شرکت در کلاس‌های آموزش عالی حضور این‌گونه کلاس‌ها و آموزشگاه‌های متولی آن بسیار پررنگ شده است.
در حال حاضر بیش از ۱۲۰موسسه آموزش عالی در سطح کشور در حال فعالیت است که البته در این میان چندین موسسه بدون جواز نیز فعال هستند که با تعقیب منافع مالی خود با تبلیغات گسترده و بازی با کلمات سعی دارند تا موسسات خود را برتر و بهتر از دیگران معرفی کنند. با این تفاسیر دانشجویی که قصد شرکت در کلاس‌های آمادگی جهت امتحان ورودی کارشناسی به کارشناسی ارشد را دارد بایستی خوب دقت کند و تنها موسسه‌ای را جهت ثبت‌نام انتخاب کند که دارای مجوز رسمی باشد و کارنامه‌ای درخشان و موفق نیز داشته باشند، چرا که در بازار داغ موسسات آموزش عالی این خود ما هستیم که باید به خوبی مراقب باشیم تا جلوی هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود.
از میان موسسات فراوانی که در این زمینه در حال فعالیت هستند، می‌توانیم به موسسه آموزش عالی پارسه اشاره کنیم. این موسسه که مجوز رسمی خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گرفته است حدود یازده سال پیش یعنی سال 1375 کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده و تجربه 11 سال برگزاری کلاس‌های کمک آموزشی در سطح تحصیلات تکمیلی را دارد.
موسسه پارسه مبتکر برگزاری دوره‌های آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته است.
اما چند وقتی است که موسسه پارسه با اعلام تخفیف 50درصدی برای دریافت شهریه‌هایش در سه ترم که بهمن ماه نیز به پایان می‌رسد تسهیلاتی را برای شرکت کنندگان فراهم کرده است.
گرامی قائم‌مقام این موسسه می‌گوید: با توجه به این که رقابت در میان موسسات بسیار بالا رفته و تبلیغات نیز به صورت خیلی گسترده دنبال می‌شود لذا ما نیز احساس کردیم به دلیل رفاه بیشتر متقاضیان ثبت‌نام در موسسه، می‌توانیم تا اندازه‌ای تخفیف قائل شویم تا افرادی که قصد شرکت در کلاس‌های ما را دارند ولی از نظر اقتصادی دارای مشکلاتی هستند نیز بتوانند از این کلاس‌ها بهره ببرند.
وی تصریح کرد: تفاوتی که میان موسسه پارسه و برخی دیگر از موسسات وجود دارد استفاده از کادر مجرب است تمام استادانی که در پارسه مشغول آموزش هستند دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر هستند و از میان استادان برتر دانشگاه‌های سطح کشور انتخاب شده‌اند.
گرامی یکی از برگ‌های برنده پارسه را حضور چنین استادانی می‌داند و می‌گوید: به نظر من بیش از هر چیز دیگری این مدرسان هر موسسه هستند که سطح کیفی کار را بالا می‌برند چرا که هیچ گاه بنای زیبا و تبلیغات گسترده نمی‌تواند در پیشرفت یک مجموعه آموزشی تاثیری داشته باشد.
قائم‌مقام موسسه پارسه در ادامه گفت‌وگو با دنیای‌اقتصاد تصریح کرد: موسسه پارسه مفتخر است که هیچ ساعتی از زمان آموزش خود کم نکرده است و همیشه صراحتا مقدار ساعتی را که طی آن کلاس‌ها برگزار می‌شود، اعلام کرده است. به طور مثال گروه معماری این موسسه که دارای 316ساعت تدریس است و چیزی حدود 447هزار تومان هزینه آن هست، در همان موقعی هم که تخفیفات اعلام نشده بود از نظر ساعت تدریس یکی بوده است اما از نظر هزینه تفاوت‌هایی داشته است.
در این میان موسسه پارسه جهت رفاه بیشتر متقاضیانی که در سراسر کشور قصد شرکت در دوره‌های کمک آموزشی آزمون ورودی کارشناسی به کارشناسی ارشد را دارند و نمی‌توانند در دوره‌های آموزش حضوری شرکت کنند، دوره‌های آموزش از راه دور را نیز در برنامه کاری خود قرار داده و با ارسال جزوه و آزمون آنها را نیز در امتداد راه یاری می‌کند.
آزمون‌های پارسه به طور همزمان در تهران و 24 شهر کشور برگزار می‌شوند و شما می‌توانید در شهری که به محل سکونت‌تان نزدیک‌تر است در آزمون‌ها شرکت کنید. با این حال عده معدودی هستند که نمی‌توانند در محل برگزاری آزمون حاضر شوند پس جزوات و دفترچه‌ آزمون‌ها از طریق پست برایشان ارسال می‌شود تا چنین افرادی نیز بتوانند میزان واقعی توان علمی خود را سنجیده و طبق جدول زمان‌بندی در خانه نیز به سوالات آزمون‌ها پاسخ دهند.
آمار بالای قبولی و استادان مکمل
گرامی، بزرگ‌ترین افتخار پارسه را آمار قبولی بالا و استادان خوبی که مکمل یکدیگر هستند، می‌داند. به گفته او پارسه در تلاش است تا این موسسه را تبدیل به یک دانشگاه کند چرا که با توجه به بالا رفتن میزان قبولی استفاده‌کنندگان از موسسات که چیزی حدود 55درصد است حتما باید سطح کیفی آموزش هر روز از روز گذشته بهتر و بالاتر باشد تا هم بتوانیم به ادامه حیات در این رقابت ادامه دهیم و هم اینکه بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کنیم. به طوری که در نظرسنجی هنگام ثبت‌نام چیزی حدود 75درصد از طریق دوستان خود با این موسسه آشنا شده‌اند.