روز‌های رونق

تئاتر شهر پس از پشت‌سر گذاشتن مصائب بسیار زیاد این روزها پذیرای یکی از استادان مسلم تئاتر ایران است و شاید این آمدن تاثیر زیادی در فراموشی روزهای تلخ گذشته و نگاهی به آینده را داشته باشد. تئاتر «بانوی سالخورده» به کارگردانی استاد سمندریان که از روز سه‌شنبه ۱۸دی‌ماه به روی صحنه رفته است توانست در ۹روز اجرای خود میزبان بیش از ۵هزار نفر باشد. در این نمایش بازیگرانی چون گوهر خیراندیش، علی رامز، هوشنگ قوانلو، پیام دهکردی، فرح نعمتی، احمد ساعتچیان و... به ایفای نقش می‌پردازند،‌ این نمایش در سالن اصلی تئاتر شهر در ساعت ۱۸ میزبان علاقه‌مندان هستند.

همچنین تالار چهارسو نیز میزبان نمایشی از گروه «تئاتر معاصر» به کارگردانی نادر برهانی مرند است. این تئاتر براساس نمایشنامه «مرغابی وحشی» نوشته «هنریک ایبسن» است و آن توسط نادر برهانی مرند و آرش پارسخو بازنویسی شده است.

در این نمایش بازیگرانی چون کاظم هژیر آزاد، هومن برق‌نورد، سیامک صفاری، الهام پاوه‌نژاد، افسانه ماهیان و... به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش همه روزه از ساعت ۱۹:۱۵دقیقه به روی صحنه می‌رود و قیمت بلیت آن ۳۰۰۰تومان می‌باشد. این کار تا به حال توانسته بیش از هزار نفر بیننده داشته باشد. همچنین فضای بیرونی تئاترشهر به مناسبت ایام محرم میزبان تعزیه در بخش جنبی چهارمین همایش سراسری آیین‌های عاشورایی هستند. گروه‌های مختلف تعزیه در ساعت ۱۸ هر روز تا ۱۲ بهمن‌ماه در یک خیمه‌گاه به اجرای تئاتر تعزیه می‌پردازند. تالار وحدت نیز در این روزها میزبان

«افرای بهرام بیضایی» می‌باشد. این تئاتر از ۱۲دی‌ماه در سالن تالار وحدت به روی صحنه رفته است و در ۱۵ اجرای خود توانسته میزبان بیش از ۱۰۰۰۰نفر باشد. قیمت بلیت این کار ۸هزار تومان می‌باشد. در این کار هنرمندانی چون مرضیه برومند، مژده شمسایی، حسن پورشیرازی، افشین هاشمی، رحیم نوروزی و... به ایفای نقش می‌پردازند. تالار مولوی این روزها در انزوا به سر می‌برد و هیچ تصمیمی فعلا برای اجرای یک کار جدید در آن وجود ندارد، با این حال یک «سمفونی ناکوک» به کارگردانی آتیلا پسیانی در ۲۴ اجرای خود توانست میزبان ۴۶۶۶نفر باشد و به فروشی بیش از ۷میلیون دست پیدا کند. کاریزمای «پگاه طهماسبی» نیز در ۲۱ اجرای خود میزبان ۸۷۵نفر بود و چیزی در حدود یک‌میلیون تومان نیز فروش داشت.

در خاتمه تئاتر نیز نمایش «عشق را چه شد» امیر‌رضا بختیاری به مدت یک ساعت بر روی صحنه است که در این نمایش احمد ایرانی‌خواه، شقایق احمدی، محمد ربانی‌پور و... به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش هر روز در ساعت ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است و قیمت بلیت آن ۲۰۰۰تومان می‌باشد.