حسین منصوری- اگر می‌خواهید خودرویی که در اختیار دارید مدت بیشتری میهمانتان بماند باید یک سری از کارها را انجام بدهید و به نوعی خودروی خود رو همیشه سرویس کنید تا هیچ‌گاه در هنگام رانندگی دچار مشکل نشوید. اولین کاری که شما را در سلامت خودرو کمک می‌کند تعویض به موقع روغن موتور خودرو است؛ چرا که اگر این کار به موقع صورت نگیرد موتور خودرو را دچار یک سری مشکلات خواهد کرد. بهترین زمان برای تعویض روغن پیمودن هر سه‌هزار مایل است در ضمن بد نیست تا فیلتر روغن را هم عوض کنید.

مرحله بعدی شست‌وشوی خودرو است. این کار هر هفته یک مرتبه باید انجام شود. فراموش نکنید شست‌وشوی دستی بهتر از کارواش است، اما اگر مجبور به استفاده از کارواش شدید یکی از این‌گونه مکان‌ها را انتخاب کنید که بدون برس به شست‌وشو بپردازند، از فشار آب مناسبی برخوردار باشند و خودروها را به وسیله ابرو صابون یا مایع صابون بشویند.

اینک نوبت به واکس زدن و پولیش خودرو می‌رسد، هر شش ماه یک مرتبه به وسیله واکس با کیفیتی که فاقد مواد ساینده باشد استفاده کنید، اما دور صندوق بار و درها را هر یک سال یک بار به واکس آغشته کنید.

چهارمین مرحله بالانس و میزان کردن چرخ‌ها است، این کار هر نوزده هزار و دویست کیلومتر باید صورت بگیرد یا زمانی که به شما در زمان رانندگی احساس غیر عادی از هدایت به‌دست بدهد. هنگام لرزش در جاده با سرعت بالا نیز این کار باید صورت بگیرد.

تنظیم حرکت وضعی چرخ‌ها و تنظیم موتور نیز جز کارهایی است که باید توسط صاحب خودرو صورت بگیرد که زمان و چگونگی انجام این کار توسط سازندگان خودروها مشخص می‌شود.