وزیر رفاه و تامین اجتماعی از بررسی واگذاری سهام برخی شرکت‌ها به سازمان‌های بیمه‌گر در دولت بابت پرداخت بدهی‌های ۱۵ سال گذشته خود در هفته آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری در حاشیه دومین همایش تکریم از بازنشستگان که صبح دیروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان این که در هفته آینده، واگذاری سهام این شرکت‌ها در هیات دولت مطرح می‌شود، افزود: این دیون مربوط به حداقل ۱۵ سال پیش است که جمع شده و دولت باید تمامی این بدهی‌ها را به سازمان‌ها بپردازد. وی ادامه داد: به دلیل یکسری مسایل اقتصادی و مالی کشور و تعهدی که دولت‌های گذشته و کنونی به صندوق‌ها داشته‌اند، این دیون زیاد شده است که امیدواریم هر ساله‌درصد بالایی از این دیون را دولت بپردازد. وزیر رفاه و تامین اجتماعی تصریح کرد: هفته آینده پس از سه تا چهار ماه کار کارشناسی، شناسایی سهام و ارزیابی قیمت‌ها، واگذاری سهام این شرکت‌ها در دولت مطرح می‌شود.

مصری با بیان این که دولت بیش از ۱۰۰‌درصد اعتبارات صندوق بازنشستگی کشوری را تخصیص داده است، عنوان کرد: همچنین دولت پول‌های ماه‌های آینده این صندوق را نیز پرداخت کرده است، به طوری که سازمان بازنشستگی بیش از اعتبارات سال جاری خود از دولت پول دریافت کرده که این کار با کمک و همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری تحقق یافته است.

وی در رابطه با افزایش ۶درصدی حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده، گفت: تا زمانی که قانونی وارد مجلس نشده و تکلیف آن روشن نشود، عدد و رقمی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۸۷ اعلام نمی‌کنیم. همچنین بودجه همین هفته به مجلس می‌رود و در آنجا بررسی و پس از تصویب، نتیجه نهایی آن به صورت آیین‌نامه ابلاغ می‌شود.

بر اساس این گزارش رییس سازمان بازنشستگی کشوری نیز در این همایش، کسری سال جاری این صندوق را ۸۲۷‌میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در دو ماه گذشته توانستیم، بخشی از کسری‌ها را از وزارت اقتصاد و دارایی دریافت کنیم و بدین ترتیب، مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان را نداشته باشیم. ابراهیم طوبایی افزود: بخش دیگری از مطالبات ما بالغ بر ۵۸۰‌میلیارد تومان است که در حال حاضر با جابه‌جایی ردیف‌های بودجه توانستیم، این رقم را در مجلس مطرح کنیم. وی تصریح کرد: حدودا ماهانه ۲۴۰‌میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق بازنشسته‌ها می‌شود که تاکنون توانسته‌ایم، حقوق آنها را تمام و کامل پرداخت کنیم و به خاطر کسری‌ها چیزی از حقوق بازنشسته‌ها کم نشده است. رییس سازمان بازنشستگی کشوری ادامه داد: ۵۸۰‌میلیارد تومان کسری باقی‌مانده در صورتی که در چند روز آینده در مجلس تصویب و نهایی شود، به سازمان پرداخت خواهد شد که این رقم، صرف پرداخت حقوق بازنشستگان و برخی مطالبات آنها می‌شود. وی حداقل حقوق بازنشستگان در حال حاضر را ۲۴۷‌هزار تومان اعلام و تصریح کرد: بیش از ۹۰‌درصد بازنشستگان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند. همچنین سازمان در پرداخت حداکثر حقوق به این قشر سقفی تعیین نکرده و حداکثر حقوقی که فرد می‌تواند از سازمان دریافت کند، هم اکنون بیش از ۲میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان است.