رییس‌جمهوری عراق پس از دیدار کاظمی قمی با وی، یک‌بار دیگر پایبندی کشورش را به معاهده ۱۹۷۵ الجزایر مورد تاکید قرارداد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العالم، جلال طالبانی، ضمن تاکید بر پایبندی خود به توافقنامه الجزایر، آن را توافقنامه‌ای بین‌المللی توصیف کرد. طالبانی همچنین خاطرنشان کرد که اظهاراتش درباره توافقنامه ۱۹۷۵ الجزایر به طور دقیق منتقل نشده است.

رییس‌جمهوری عراق به خبرنگاران گفت: زمانی که با نظام دیکتاتوری مخالف بودیم، با این توافقنامه مخالفت می‌کردیم؛ زیرا توافقنامه‌ای بین دو جلاد یعنی شاه ایران و صدام بود؛ اما زمانی که ایران آزاد شد و نظام جمهوری اسلامی ایران که دوست مردم ما است، تشکیل شد و عراق نیز از دیکتاتوری رهایی یافت اوضاع تغییر کرد و به نظر من و براساس قانون و اسناد بین‌المللی این توافقنامه پابرجا و معتبر محسوب می‌شود.

حسن کاظمی‌قمی، سفیر ایران در بغداد نیز پس از دیدار با جلال طالبانی گفت: اشتباه رسانه‌ها در انعکاس سخنان اخیر طالبانی درباره معاهده ۱۹۷۵ الجزایر در افکار عمومی ایجاد شبهه کرده بود. کاظمی قمی با بیان این که روابط دوجانبه ایران و عراق بسیار مستحکم است، اظهار کرد: اراده دو کشور براساس همکاری‌های همه‌جانبه بنا نهاده شده است و دو کشور بر اجرایی شدن همه سندهای همکاری تاکید دارند.