هند شما را عوض می‌کند

میترا یزدچی

در شماره‌های گذشته با جاذبه‌های گردشگری هند آشنا شدیم. امروز و در آخرین قسمت این گزارش با سایر جاذبه‌های گردشگری این کشور آسیایی و موفق در صنعت گردشگری آشنا می‌شویم. کوتایام؛ دنیایی با درختان نارگیل

از کوتایام تا آلپی یک دنیای پوشیده شده از درختان نارگیل است، در سراسر این منطقه می‌توان راه‌های آبی و رودخانه‌های زیبا را دید که مملو از قایق‌های حمل و نقل هستند. در تمامی این رودخانه‌ها می‌توان قایق‌های بزرگی را دید که هزاران کیلو نارگیل را حمل می‌کنند و نیز قایق‌های کوچکی را دید که کودکان را به مدرسه می‌برند.

درست بعد از سواحل کرالا، مجموعه‌ای از جزایر بسیار زیبایی خودنمایی می‌کنند.

۳۶ جزیره که دارای سواحل مرجانی بسیار زیبایی هستند به نام لاکشادویپ خوانده می‌شوند. این مجموعه جزایر از زیباترین مناطق طبیعی در هند هستند و نیز جدیدترین اماکن توریستی این کشور به شمار می‌رود.

ده جزیره از این مجمع‌الجزایر، مسکونی هستند و زبان مردم این جزیره شبیه به زبان مردم کرالا است. مردم ساکن این جزیره‌ها دارای فرهنگ و سنت‌های خاص خود بوده و زندگی آنها به تولید نارگیل و ماهیگیری می‌گذرد.

بیشتر گردشگران این منطقه علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی هستند، چرا که تمام سواحل این جزایر با مرجان‌های زیبا پر شده‌اند و تا فاصله زیادی از خشکی با عمقی کم برای ورزش‌های آبی بسیار مناسب هستند.

پروازهای متعددی از سایر شهرهای گردشگرپذیر هند به این ایالت برقرار است. علاوه بر آن، یک سیستم حمل و نقل دریایی مجهز، در خدمت کسانی است که می‌خواهند در این جزیره به گردش و تفریح بپردازند.

این جزایر برای کسانی که به دنبال سادگی و آرامش هستند بسیار تعطیلات خوشی را به همراه خواهد داشت.

کارناتاکا

کارناتاکا و مرکز آن، بنگلور، مرکز یک تمدن قدیمی است و آثار باستانی زیبا و فراوانی در خود جای داده است که روبه‌روی مساجد دیدنی واقع شده‌اند و در قرن‌ها پیش مرکز تمدن مسلمانان و هندویان در کنار همدیگر بوده است.

بنگلور با هتل‌های فراوانش و رستوران‌های عالی، مرکز خوبی برای رفتن به تمامی نقاط این ایالت است. بانگالور، یک پارک تفریحی بسیار زیبا و بزرگ در مرکز شهر و یک استادیوم مشهور سوارکاری نیز دارد.

میسور

این شهر یکی از مناطق دیدنی و زیبا با مجموعه‌ای بسیار دیدنی از موزه‌ها و قصرهای قدیمی است.

سریرانگاپاتنام، در نزدیکی میسور واقع شده و دارای یادگاری‌های فراوانی از یکی از حکمرانان قدیمی این ایالت به نام سلطان تیپو

است.

در فاصله چند کیلومتری سریرانگاپاتنام، سومناپتور، واقع شده است. این شهر معبدی باستانی با کنده‌کاری‌های زیبا و پارک وحش باندیپور، همه ساله پذیرای گردشگران زیادی است.

بلور و هالبد، نیز در این منطقه معابد بسیار زیبایی دارند که نه تنها داخل آنها کنده‌کاری‌های بسیار زیبایی وجود دارد، بلکه کوه‌های اطراف آن چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند و بیان‌کننده داستان‌ها و سنت‌های مذهب بودیسم است.