گوشواره ناقابل برای گوش قابل‌دار

مهدیس فرقانی

فرض کنید روزی بیاید که دیگر نتوانید چیزی را بشنوید، واقعا وحشتناک می‌شود پس به ما حق بدهید که معتقدیم زندگی بدون گوش بسیار تلخ است. اما گوش هم مثل سایر اعضای بدن نیاز به مراقبت دارد و نمی‌توان در مراقبت از آن سهل‌انگاری کرد؛ چرا که سهل‌انگاری می‌تواند بعضا صدمات جبران‌ناپذیری را به دنبال بیاورد.

مسائل مختلفی باعث صدمه یا بیماری گوش می‌شود و حالا جدا از اینکه به خاطر این بی‌توجهی‌ها چه بلایی به سر قسمت‌های میانی و داخلی گوش می‌آید، با جرات می‌توانیم گوش را که در قسمت خارجی قرار گرفته در مظان صدمه دیدن بیشتر بدانیم.

بیشترین چیزی که می‌تواند به لاله گوش صدمه بزند، گوشواره یا همان آویزهای گوش است. گوشواره به عنوان زیوری که از قدیم همراه انسان‌ها بوده و جنسی از طلای زردرنگ داشته، اما امروزه شاهد گوش‌آویزهای طلا با رنگ‌های متفاوتی هستیم.

گوشواره‌ها با شکل‌های مختلفی (حلقه‌ای، آویز، تک) در بازار عرضه می‌شوند که طلاسازان برای ایجاد نماهای زیباتر از سنگ‌های مختلف، مروارید و در نهایت از تراشکاری بر روی آنها استفاده می‌کنند که تمامی اینها عواملی مهم بر روی قیمت کالا هستند. این روزها قیمت طلا و جواهرات بسیار بالا رفته است و شاید شما با مبلغی حداقل ۸۰هزار تومان بتوانید یک گوشواره ناقابل بخرید، اما توصیه می‌شود که از همین گوشواره‌ ناقابل، ناامید نشوید و هزینه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید خرج و احتیاجات دیگر نکنید، چراکه این گوشواره‌های کوچک و کم‌جلوه می‌توانند رفیقان صد درصد تضمین‌شده‌ای برای گوش‌های قابل‌دار شما باشند.

اگرچه در دنیای امروزی کپی یا بدل هر اصلی ساخته شده، ولی این مساله را به خوبی می‌دانید که هیچ چیزی با اصل برابری نمی‌کند. این روزها ما شاهد کپی‌های گوشواره‌های طلا (زرد و سفید) در بازار آن هم با قیمت‌های بسیار پایین هستیم.

که همین امر باعث شده افرادی با پول قابل‌دار به خرید این گوشواره‌های ناقابل بروند.

اما بیشتر آنها ظاهری گول‌زننده دارند و از کیفیت پایینی بهره‌مندند که به همین علت می‌توانند برای گوش مشکل‌ساز باشند. حتما تجربه داشته‌اید یا شنیده‌اید که اغلب این نوع بدلیجات بعضی اوقات جلای خود را از دست می‌دهند. این مشخصات نشان‌دهنده جنس نامرغوب کالا است. اینجا است که باید بگویم اگر به پول خود رحم نمی‌کنید به جان عزیز خود رحم کنید.

توصیه ما به شما این است که اگر پول کافی برای خرید طلاجات ندارید و بدلیجات می‌توانند در قالب طلاجات برای شما نقش بازی کنند، به دنبال نوع خوب آن و با کیفیت آن باشید تا بتوانید نهایت استفاده را از آنها ببرید؛ چرا که اگر دیده باشید در بازار، گوشواره‌های یکبار مصرف هم به فروش می‌رسد از آن لحاظ می‌گویم یکبار مصرف که بعد از یکبار استفاده و حتی گاهی اوقات به یکبار مصرف هم نمی‌رسند؛ چرا که وقتی از مغازه بیرون می‌آیید در یک نگاه اتفاقی متوجه می‌شوید که اجزای گوشواره از هم جدا شده‌اند و این همان موقع است که پشت دست خود را داغ می‌کنید که اگر گوشواره‌ای زیبا و با قیمت باور نکردنی (بدل) نظر شما را به خود جلب کرد، دیگر برای خرید آن هیچ اقدامی نکنید.

طبق ضرب‌المثلی که از گذشته تا به حال رایج بوده اینکه «گوشواره برای گوش عزیز است»، گوش‌های خود را هم نسبت به گوشواره عزیز بدانید و از خرید گوشواره‌هایی با تاریخ انقضای یک روزه اجتناب کنید. شاید این گوشواره‌ها از نظر مالی اصلا به چشم نیایند و همین‌طور ارزش استفاده شدن را نداشته باشند؛ ولی خوب است بدانید سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.

پس بهتر است برای اینکه گوش‌های شما همیشه زیبا بوده و از هرگونه آسیبی در امان باشند، خوب است که از گوشواره‌هایی از جنس طلا یا در نهایت از گوشواره‌های بدلی، اما با کیفیت بالا که از هر جهت استاندارد هستند، استفاده بکنید.