طی احکامی جداگانه از سوی سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، مدیران حوزه‌های سیاست‌خارجی، اقتصادی و رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منصوب شدند. به گزارش ایسنا، بر اساس این احکام، سیدمهدی بخارایی‌زاده به عنوان مدیر امور سیاست خارجی، احمد خالدی، مدیر امور اقتصادی و احمد خادم‌المله، مدیر امور رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منصوب شدند.

احمد خالدی، در‌حال‌حاضر عضو هیات علمی دانشگاه است و پیش از این در پست‌های معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت کالا و خدمات،‌ مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان انجام وظیفه کرده است. سیدمهدی بخارایی‌زاده نیز که مدرس دانشگاه است، پیش از این به عنوان دبیر مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، رییس اداره ارتباطات علمی مراکز راهبردی سپاه و رییس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی‌زمینی و همچنین رییس دانشکده علوم و فنون نیروی هوایی بوده است.

احمد خادم‌المله، نیز پیش از این مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ رییس نمایندگی ایرنا در سازمان ملل، رییس ستاد تبلیغات جنگ در غرب کشور در دوران دفاع مقدس، مدیر اخبار، سردبیر و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و استاد دانشگاه در زمینه‌های ارتباطات، مدیریت افکار عمومی، خبرنگاری در بحران، روابط عمومی و روزنامه‌نگاری بوده است.