علی لاریجانی از تمایل ایران برای همکاری، با مصر در زمینه‌ انرژی هسته‌‌ای خبر داد. به گزارش ایسنا، نماینده‌ مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که در کنفرانسی خبری در سندیکای خبری مصر صحبت می‌کرد، گفت که تهران در صورتی که از ایران برای همکاری با مصر در زمینه‌ فن‌آوری هسته‌ درخواست شود، برای انجام این کار آمادگی کامل خواهد داشت.

لاریجانی افزود که همکاری با مصر «تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود».

اظهارات لاریجانی پس از آن بیان می‌شود که نیکلا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه‌ الاهرام اظهار کرد آماده است به مصر در توسعه‌ برنامه‌ هسته‌ای‌ صلح‌آمیز کمک کند. روسیه نیز آمادگی خود را برای مشارکت در برنامه هسته‌ای مصربه قاهره اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی مصر، وی در ادامه گفت که ایران تمایل دارد برای رسیدن به امنیت و ثبات در سراسر جهان عرب به ویژه در عراق و لبنان با مصر و دیگر کشورهای عربی همکاری کند.

لاریجانی گفت که تهران به دنبال روابط عادی با همه‌ کشورهای عربی برای به وجود آوردن «ساختاری ایجاد شده بر مبنای شفافیت و صراحت» است.

روزنامه اورشلیم پست نیز به نقل از لاریجانی درباره‌ برنامه‌ هسته‌ ایران نوشت که اقدام شورای امنیت سازمان ملل در تداوم مذاکرات درباره‌ این مساله اشتباه است و آمریکا هیچ بهانه‌ای برای دنبال کردن این موضوع در اختیار ندارد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان این که مصر و ایران نقش مهمی در آوردن صلح و ثبات به منطقه دارند، روابط گرم و جدی دو کشور را خواستار شد.

وی همچنین گفت که تهران به روابط خوب با کشورهای عربی علاقه‌مند است و به همکاری با این کشورها در راستای مقابله با چالش‌ها و خطرات مشترکی که همه‌ مسلمانان با آن روبرو هستند، تمایل دارد.

لاریجانی بر اهمیت همکاری بین ایران و مصر در زمینه‌های ثبات منطقه و حمایت عادلانه از مسایل منطقه تاکید و اظهار کرد که کشورهای غربی و آمریکا باید این واقعیت را بپذیرند که ایران به تکنولوژی هسته‌ دست یافته و باید موضع عاقلانه‌ای را در این خصوص اتخاذ کنند.

وی در ادامه سازمان ملل و واشنگتن را به رویکرد دوگانه در قبال مساله‌ هسته‌‌ای ایران متهم کرد و افزود: که برخورد با پرونده هسته‌‌ای ایران کاملا متفاوت از برنامه‌های هسته‌ای‌ رژیم صهیونیستی و هند است و این مساله باید از میان برداشته شود.