ابهام جدید در بهره‌برداری از نیروگاه بوشهر

دنیای اقتصاد-رییس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با مجله تایم از ایران خواست مراقب واشنگتن باشد؛ چراکه برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند با هدف فریب ایران در زمینه توقف تدارکات دفاعی تهران باشد. هشدار پوتین به تهران درباره سیاست‌های واشنگتن

رییس‌جمهوری روسیه در گفت‌وگو با مجله تایم از ایران خواست مراقب واشنگتن باشد؛ چراکه برآورد جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند با هدف فریب ایران در زمینه توقف تدارکات دفاعی تهران باشد.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، در گفت‌وگو با مجله تایم گفت که به طور فرضی این امکان وجود دارد که هدف واشنگتن از انتشار برآورد اطلاعات جاسوسی ملی آمریکا انحراف توجه ایران از تدارکات برای اقدام نظامی باشد که این امر «اشتباه بزرگی» خواهد بود. وی گفت:‌ اگر فرض کنیم که این گزارش برای این منتشر شد که تصویری بی‌طرفانه از مسائل بدهد، آنگاه این امر نشان می‌دهد که طرف روسی در شکل‌دهی مواضع سیاست خارجی خود براساس اطلاعات بی‌طرفانه پیش رفت. وی افزود: برخی افراد در دولت آمریکا وجود دارند که به گفتن حقیقت باور دارند.

اگرچه گزارش اطلاعاتی ۱۶نهاد امنیتی آمریکا نشان می‌دهد که ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است؛ اما جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا همچنان موضع جنگ‌طلبانه خود را حفظ کرده و مدعی است که تهران خطرناک بوده و خواهد بود. با این حال روسیه به طور مداوم موضع خود را مبنی بر اینکه هیچ گونه مدرکی حاکی از تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد حفظ کرده و با تلاش‌های آمریکا برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه تهران مخالف است.