معاون هنری وزارت ارشاد برگزاری جشنواره‌ مستقل موسیقی پاپ را امری وابسته به استقبال مردم و توفیق این نوع موسیقی در جشنواره موسیقی فجر امسال دانست. محمدحسین ایمانی خوشخو در گفت‌وگو با فارس درباره برگزاری جشنواره‌ای مجزا برای موسیقی پاپ گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای بستگی به تجربه اول دارد. باید دید حضور پاپ و هنرمندان این عرصه در جشنواره امسال چه‌قدر موفق است، به چه میزان مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و آیا می‌تواند زمینه‌ای را برای خود فراهم کند که در راستای سیاست‌های کشور جایگاه مستقلی پیدا کند یا نه.

وی افزود: این اتفاق که موسیقی پاپ بعد از ۲۵ سال در جشنواره فجر به عنوان بزرگ‌ترین رویداد موسیقی کشور در حال مطرح شدن است، بسیار مثبت است.

معاون هنری ارشاد درباره رویکرد جشنواره امسال نسبت به سال قبل بیان داشت: مهم‌ترین رویکرد جشنواره موسیقی فجر امسال معرفی چهره‌های جدید و گروه‌های ناشناخته، ولی با توانمندی‌های بالا است.

وی تصریح کرد: اگر در گذشته، جشنواره موسیقی فجر فضایی برای هنرمندان مطرح و گروه‌های شناخته شده بود، به این دلیل بود که مردم هم منتظر بودند که اینها را فقط در جشنواره ببیند، ولی امسال هم که سال پررونقی برای موسیقی بود و همه اساتید و هنرمندان در طول سال اجرای برنامه داشتند، این فضا به معرفی چهره‌های ناشناخته اختصاص پیدا کرد.