رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه حمایت‌ها از دولت لزوما نباید ظاهری باشد، گفت: در حال حاضر ما بیشترین پشتیبانی را در مجمع تشخیص مصلحت از دولت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر‌هاشمی رفسنجانی، عصر سه‌شنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد خرم‌آباد در خصوص حمایت از دولت نهم اظهار کرد: در حال حاضر هر مشکلی که میان مجلس و دولت پیش می‌آید، چه در بحث برنامه و بودجه و چه در سایر موارد، ما در مجمع تشخیص مصلحت آن را حل می‌کنیم که این خود کمک بزرگی به دولت است. وی با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت یک تکلیف نظارتی دارد، سیاست‌های این مجمع را تشریح کرد و افزود: طبق قانون اساسی، رهبری باید سیاست‌های کلی نظام را با مشورت مجمع تشخیص مصلحت تصویب و ابلاغ کند و پس از آن رهبری مسوول نظارت بر اجرای آنها است که رهبری این کار را نیز به مجمع محول کرده و ما باید در مجمع تشخیص مصلحت مواظبت کنیم تا سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبری اجرا شود و کمک عمده ما به دولت در اینجا است.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: ما قصد مچ‌گیری نداریم و حتی نمی‌خواهیم مانند دستگاه‌های ناظر که هر روز بمبی را در رسانه‌ها منفجر می‌کنند، اطلاع‌رسانی کنیم، بلکه مسائل را به صورت محرمانه پی‌گیری و حل می‌کنیم.

به گفته‌هاشمی رفسنجانی، برخی گروه‌ها که همواره مواردی از جمله مفسدان اقتصادی را در روزنامه‌ها در بوق و کرنا می‌کنند، قصد جلب افکار عمومی را دارند.

او در عین حال افزود: البته مواردی را که احساس کنیم باید تذکر داده شود، مطرح می‌کنیم. به عنوان مثال طبق اصل ۴۴ قانون اساسی دولت باید ظرف پنج سال کارهای خود را به بخش خصوصی واگذار کند که در این زمینه هم نظارت می‌کنیم، هم راهکار می‌دهیم و هم اگر دولت مشکلی داشته باشد، آن را حل می‌کنیم.

وی گفت: اگر مسائل موجود را به طور صریح مطرح نمی‌کنیم، به دلیل این است که به مشکلات موجود واقفیم و با این حمایت واقعی خود، سعی داریم که تخلفات صورت گرفته به موضوعی برای جنگ روانی تبدیل نشود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این مراعات‌ها را به این دلیل انجام می‌دهیم که انقلاب را مانند جان دوست داریم و هر صدمه ای که به انقلاب وارد شود، برای ما سنگین خواهد بود.هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، بیشترین صدمه را اختلافات به نظام وارد می‌کند، تصریح کرد: اختلاف موجب باز شدن پنجره ای می‌شود که دشمنان بتوانند از آن نفوذ کنند پس ما باید این پنجره‌ها را ببندیم.

تنگ‌نظری نکنند تا انتخابات پرشور باشد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین بر ضرورت برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و به دور از تنگ‌نظری در کشور تاکید کرد.

وی اظهار کرد: آرزو می‌کنم فضای جامعه آن‌چنان مطمئن باشد که همه بتوانیم در انتخابات تا جایی که قانون امکان می‌دهد، شرکت کنیم. ‌هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: هرچند ممکن است قانون نیاز به اصلاح داشته باشد، اما اگر تنگ نظری نشود و بگذارند همه صاحبان افکار وارد میدان شوند، انتخابات افتخارآمیزی برگزار می‌شود.

وی با اعلام این‌که انتخابات با حضور و مشارکت جدی مردم از نیازهای اساسی کشور است، گفت: راه تقویت نظام در مقابل دشمنان خارجی و جلوگیری از تفرقه در داخل، برگزاری انتخاباتی سالم و آزاد است.