رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه آنچه دولت در لایحه بودجه ۹۲ برای هدفمندی یارانه‌ها پیشنهاد کرده خلاف قانون هدفمندی است، گفت: دولت و مجلس در جلسات شبانه به این توافق رسیدند که در مرحله دوم اجرای هدفمندی، دولت طبق قانون پیش برود، اما آنچه در لایحه بودجه پیشنهاد شده متفاوت از توافق صورت گرفته است. رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه آنچه دولت در لایحه بودجه ۹۲ برای هدفمندی یارانه‌ها پیشنهاد کرده خلاف قانون هدفمندی است، گفت: دولت و مجلس در جلسات شبانه به این توافق رسیدند که در مرحله دوم اجرای هدفمندی، دولت طبق قانون پیش برود، اما آنچه در لایحه بودجه پیشنهاد شده متفاوت از توافق صورت گرفته است.

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، افزود: پیشنهاد دولت کسب درآمد ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی است. به عبارتی ۹۰ هزار میلیارد تومان به یارانه خانوار، ۱۵ هزار میلیارد تومان به تولید و ۱۵ هزار میلیارد تومان هم به سرمایه‌گذاری‌های عمرانی اختصاص یابد.

مصباحی‌مقدم گفت: همین تقسیم‌بندی خلاف قانون هدفمندی یارانه‌ها است که تاکید کرده ۵۰ درصد سقف یارانه خانوار، ۳۰ درصد برای تولید و ۲۰ درصد سهم دولت درنظر گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۲ موافقت خواهد کرد؟ گفت: نمی‌دانم. باید بررسی کنیم.