فروش 700 میلیونی برای زندگی آقای بازیگر

در روزهای رکود سینماهای ایران، توفیق اجباری و اتوبوس شب، برای جذب مخاطبان با هم رقابت می‌کنند. توفیق اجباری با اکران، در ۱۶ سینما همچنان صدرنشین فروش است. این فیلم که با بازی محمدرضا گلزار، باران کوثری به عنوان یک زوج، گلزار را در نقش همان بازیگر سینما به تصویر می‌کشد، در ۳۹ روز نمایش‌اش، توانسته ۷۳۶میلیون تومان بفروشد و با اختلاف زیادی از فیلم‌های دیگر پرفروش‌ترین فیلم باشد. اتوبوس شب کیومرث پوراحمد، با پشتوانه جوایز بسیاری که از آن خود کرده است، روایت تازه‌ای از ۸سال جنگ را به تصویر می‌کشد. فیلم ضدجنگ پوراحمد، بعد از ۳۲ روز نمایشی تنها در ۶سینما به مرز فروش ۱۰۰میلیون تومان رسیده است.

رفیق بد هم در آخرین روزهای نمایش‌اش، با اکران در ۱۲سینما توانسته ۴/۲۹۳میلیون تومان بفروشد و چهار انگشتی با بازی بهرام رادان و جمشید هاشم‌پور که با گریم دهه ۴۰ خود حاضر شده است تاکنون ۸/۳۴میلیون تومان فروش داشته است.فیلم هدف اصلی در ۸ سینما به نمایش درآمده و نزدیک به ۷۶میلیون تومان فروش داشته است، اما بچه‌های ابدی پوران درخشنده با بازی شهاب حسینی و الهام حمیدی، حکایت زندگی کودکان سندروم دان است، این روزها به اندازه اتوبوس شب می‌فروشد. این فیلم که تنها در ۶ سینما و به مدت ۱۹ روز به نمایش درآمده تاکنون ۳/۳۴میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم گوشواره در ۴ سینما ۵/۵میلیون تومان فروخته است و کابوس در یک سینما ۲/۱۱میلیون تومان، اما فیلم «تسوتسی» که ۱۲روز است در یک سینما به نمایش درآمده با ۲/۰میلیون تومان، کمترین مبلغ فروش را داشته است.

«عاشق» و «اقلیما» این هفته را منتظر بمانند

مسوول اکران اداره کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی از عدم تغییر فیلم‌های اکران به علت پائین نیامدن کف فروش فیلم‌های در حال نمایش خبر داد و گفت: «عاشق» (افشین شرکت) و «اقلیما» (محمد مهدی عسگرپور) احتمالا هفته آینده اکران می‌شوند.

علی میرزایی مسوول اکران اداره کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: نمایش دو فیلم «هدف اصلی» (قدرت‌ا... صلح میرزایی) و «رفیق بد»(عباس احمدی‌مطلق) در گروه قدس و استقلال ادامه خواهد یافت.

وی گفت: به علت پایین نیامدن کف فروش این دو فیلم، نمایش فیلم‌های «عاشق» (افشین شرکت) و «اقلیما» (محمدمهدی عسگرپور) که قرار بود این هفته اکران شوند، احتمالا به هفته آینده (چهارشنبه ۵‌دی) موکول خواهد شد.