جشن‌های زمستانی در لندن

مهلا صادقیان

تعطیلات زمستانی در راه است، برای شرکت در مراسم خاص این فصل، چه جایی می‌تواند از شهر شگفت‌انگیز لندن پایتخت انگلستان بهتر باشد؟ شما می‌توانید در خیابان‌های لندن که با چراغانی‌های گوناگون جلوه‌ای جادویی پیدا کرده‌اند، قدم بزنید و یک‌بار دیگر آوای موسیقی کریسمس را بشنوید، همچنین با پوششی گرم از شال و کلاه از فضای شاد و جذاب یکی از هیجان‌انگیزترین پایتخت‌های اروپا در فصل تعطیلات لذت ببرید.

با توجه به فراوانی فروشگاه‌ها، رفتن به خرید، لذتبخش‌ترین کاری است که در طول تعطیلات در لندن رواج دارد، شما می‌توانید هرچه قدر که در توان دارید در این مراکز خرید کنید. برخی از مراکز بزرگ خرید لندن، از جمله خیابان‌های ریجنت، آکسفورد و باند در فصل زمستان با چراغ‌های متعدد و تزئینات گوناگون شکل تازه‌ای به خود می‌گیرند.

این خیابان‌ها با میلیون‌ها چراغ رنگین تزئین می‌شوند، چراغ‌هایی که روشن و خاموش شدن و درخشش‌شان در آسمان سرمه‌ای رنگ شب‌های زمستان انعکاس می‌یابد.

چراغانی‌های معروف کریسمس لندن که ویژگی‌های خاصی خود را دارد، برای کسانی که در این شهر به خرید می‌روند، منظره‌ای چشم نواز ایجاد می‌کند، به گونه‌ای که این تجربه را برای تمام عمر به یاد خواهند داشت.

این تجربه امسال جالب‌‌تر نیز خواهد شد، زیرا برای اولین‌بار عبور و مرور وسایط نقلیه در این سه خیابان ممنوع اعلام می‌شود، بدین‌ترتیب شما می‌توانید به طور اختصاصی از فروشگاه‌های بی‌شماری که در این مکان‌ها قرار دارند، استفاده کنید؛ همچنین برای افرادی که به دنبال هدایایی متفاوت هستند، ۳۰۰بازار و پاساژ مسقف وجود دارد. مجموعه جواهرات اصل و بدلی که در این بازارها یافت می‌شود، بی‌انتها است.

شما در این مغازه‌ها می‌توانید ابزار و آثار هنری دست‌ساز زیبا، جواهرات منحصر به فرد و کمیاب یا در بازار مسقف کاونت گاردن سوغاتی‌های متداول لندن را تهیه کنید.

هر گاه که از گشت‌وگذار خرید خسته شدید، برای شما این امکان نیز وجود دارد در یکی از رستوران‌های با صفای کاونت گاردن دستان خود را با یک نوشیدنی داغ گرم کنید و از آواز زیبای خواننده‌های اپرا لذت ببرید.

برای کسانی که سلیقه‌ای متفاوت دارند، این امکان وجود دارد که با قطاری زیرزمینی به محله کمدن‌سیتی بروند و از عطر عود موجود در فضا لذت ببرند و خود را در بازار متفاوت، تاریک و پررمز و راز کمدن غرق کنند.

بازار پورتوبلو در لندن غربی یکی از معروف‌ترین بازارهای خیابانی در جهان است که به واسطه اجناس عتیقه‌اش شهرتی جهانی دارد. این بازار تقریبا تمامی جاده پورتوبلو را که از میان ناتینگ هیل می‌گذرد، در برمی‌گیرد، شما در اینجا می‌توانید با اندکی گشت و گذار هدیه‌ای فوق‌العاده برای عزیزانتان پیدا کنید.

خرید تنها جاذبه لندن برای گردشگران در فصل تعطیلات نیست. همه می‌توانند برای اسکیت کردن روی یخ به پیست‌های زیادی در اطراف لندن بروند. این پیست‌ها در سراسر شب نیز مثل روزها باز هستند، فقط باید دقت کنید وقتی می‌خواهید در زیر ستاره‌ها بچرخید و لذت ببرید لباستان گرم باشد.

اگر به لندن بروید و نمایش‌های سنتی پانتومیم این فصل را نبینید، سفر شما کامل نخواهد بود. با شرکت مردم در این نمایش‌ها همیشه این انتظار می‌رود که هم بزرگسالان و هم کودکان از اوقات خوشی بهره‌مند شوند.

رویای کریسمس فرزندان شما فقط بعد از ملاقات با بابانوئل به حقیقت می‌پیوندد. فرزندان شما در محله سانتا گروتوس با محل بابانوئل آشنا شده و لحظاتی هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی را تجربه می‌کنند.

در پایان روز بعد از انجام خرید و گشت و گذار در خیابان‌های شلوغ، رستوران‌های لندن بهترین جا برای استراحت و لذت بردن از موسیقی زیبای بریتانیا هستند.

در فصل زمستان در لندن، برفی که سطح خیابان‌ها را نمی‌پوشاند، به صورت نوری از یخ‌های درخشان، ساختمان‌های زیبا و با شکوه لندن را آذین می‌بخشد و شهر را با تزئینات و نورهای رویایی ریسه می‌بندد. در این شهر روح جشن و تعطیلات در همه جا جریان دارد. بهتر است از نزدیک این زیبایی را تجربه کنید، اگر قصد مسافرت به لندن را دارید، پروازهای روزانه bmi این کار را برای شما آسان کرده است. حرکت هواپیماها هر روز از فرودگاه امام‌خمینی به فرودگاه هیترو لندن انجام می‌شود.

توضیح دنیای اقتصاد: اطلاعات بیشتر در پایگاه اینترنتی www.flybmi.com موجود است.