قیمت برخی جاروبرقی‌های ایرانی و خارجی
یوسف آذرنوش
جاروبرقی به عنوان یکی از وسایل ضروری زندگی محسوب می‌شود که در صورت خرید مناسب، می‌تواند برای یک نسل مورد استفاده قرار گیرد.

این وسیله ظرافت‌های خاص خود را دارد و هر‌کس با توجه به توان اقتصادی خود و نیز بهره‌مندی‌هایی که این وسیله برای خانواده می‌تواند داشته باشد، به خرید آن دست می‌زند. این محصول در بازار توسط شرکت‌های مختلفی اعم از داخلی و خارجی عرضه می‌شود. برخی شرکت‌ها از اعتبار زیادی برخوردارند و در نزد مردم از شهرت قابل قبولی برخوردارند، اما برخی برندهای دیگر کمتر شناخته شده هستند و در میان مردم کمتر استفاده شده‌اند. قبل از هر چیز، باید در انتخاب برندها توجه کافی داشت و در واقع نباید ریسک کرد؛ چرا که برخی محصولات در بازار عرضه می‌شوند که کیفیت بسیار نامطلوبی دارند و حتی دیده شده که یک سال دوام نداشته‌اند. بنابراین نباید گول ارزانی برخی جاروهای برقی را خورد.
در مرحله بعد داشتن ضمانت‌نامه معتبر بسیار مهم است و نشان‌دهنده این است که تولیدکننده با دقت بیشتر و کیفیت بالاتر به ساخت محصول خود می‌پردازد و از این که محصول خود را در صورت خرابی در یک مدت معین تضمین می‌کند، خیالش راحت است. ویژگی‌های مختلفی که در خرید یک جارو برقی مورد نظر است، میزان قدرت موتور است که با «وات» نشان داده می‌شود. همچنین نوع مخزن و میزان حجم آن، چرخش‌ لوله‌ها، داشتن لوازم جانبی همچون برس، لوله‌های اضافی برای کاربردهای مختلف، فیلتر، میزان صدا و وزن و غیره است. البته در نوع پیشرفته‌تر جاروبرقی، سیستم‌های مختلف از جمله کنترل جریان هوا، تنظیم قدرت مکش و نمایشگر میزان پر بودن مخزن نیز مطرح است. در برخی جارو‌برقی‌ها قدرت موتور تغییر می‌کند و در واقع از کند به تند تبدیل می‌شود. از این رو خریدار با توجه به قدرت اقتصادی خود می‌تواند نوعی جاروبرقی بخرد که تامین‌کننده خواسته‌های وی باشد. البته برخی جاروبرقی‌ها از قیمت‌های کم و بیش یکسانی برخوردارند و آنچه آنها را از هم متمایز می‌کند، خصوصیاتی است که هر یک دارند.