آغاز چهارمین جشنواره سراسری تئاتر ماه

خبرگزاری فارس- چهارمین جشنواره سراسری تئاتر ماه امروز با اجرای پنج نمایش در بخش صحنه‌ای و دو اجرای خیابانی کار خود را آغاز می‌کند. «خانمچه و مهتابی» اثر اکبر رادی به کارگردانی مریم جعفری حصارلو از تهران، ساعت ۱۶ در تالار هنر اجرا می‌شود و «باید کبوتر!...» به نویسندگی سید‌علی موسویان و کارگردانی علی رضا مهران و پریناز آل آقا از تهران، ساعت ۳۰/۱۷ در خانه نمایش به صحنه می‌رود.

تالار ماه حوزه هنری نیز در اولین روز جشنواره تئاتر ماه میزبان نمایش «ارثیه‌های عاطفی» به نویسندگی علی بوریان و کارگردانی مشترک بوریان و ساناز صفرپور از تهران است. این نمایش ساعت ۱۹ به صحنه می‌رود.

«بازی نامه فرود» اثر امیر دژاکام به کارگردانی رهام مخدومی از تهران، اجرای تالار مهر حوزه هنری در ساعت ۱۵/۲۰ است.

تالار اندیشه نیز در این روز میزبان اجرای نمایش «آژی دهاک» نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی آرش فنائیان از تهران ساعت ۱۵/۲۱ است.

همچنین در بخش خیابانی «رسم رستم کشی» نیز عنوان نمایش مهدی مقیمی از تهران است که ساعت ۳۰/۱۵ در محوطه باز تئاتر شهر اجرا می‌شود. «سه سوت اومدم» نمایش سید‌علی موسویان از تهران نیز اجری خیابانی ساعت ۱۵/۱۶ این جشنواره در محوطه باز تئاتر شهر است.

۳۲ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۱۸ نمایش در بخش خیابانی چهارمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با موضوعات مختلف اجرا می‌شود. این جشنواره که کار خود را امروز آغاز کرده، تا ۲۸ آذر ادامه خواهد داشت.

براساس اخبار ستاد خبری این جشنواره، «محسن حسینی» جایگزین «سید‌مهدی شجاعی» در هیات داوران چهارمین جشنواره سراسری تئاتر ماه شد.

«سید‌مهدی شجاعی» که قرار بود به عنوان یکی از اعضای هیات داوران این جشنواره به قضاوت درباره آثار این جشنواره بپردازد، به دلیل کسالت امکان همکاری پیدا نکرد و «محسن حسینی» کارگردان و محقق تئاتر جایگزین وی شد.

«محسن حسینی» یکی از هنرمندان با سابقه و متخصص در زمینه تئاتر مدرن، حرکت و «پرفورمنس» است که سال‌ها در آلمان مشغول به تحصیل و تحقیق در زمینه تئاتر بوده است.