آسمانخراشی در شهر دبی

مهدیس فرقانی

این روزها ناظر ساخت‌وساز برج‌های پی در پی در دبی هستیم. فعالیت برج‌سازی در این منطقه نسبت به گذشته به وفور دیده می‌شود و در حال حاضر هم مشتریان خود را دارد. از دلایلی که باعث استقبال افراد از خرید واحدهای مسکونی این برج‌ها می‌شود، می‌توان از اقساط چند ماهه برای پرداخت مبلغ مورد نظر و بودن امکانات رفاهی و تفریحی در این برج‌ها یاد کرد.

برج «دبی» آسمان‌خراشی است در شهر دبی که در حال ساخت در امارات متحده عربی است. این برج بیش از ۱۶۰طبقه و ارتفاعی نزدیک به ۸۰۸متر خواهد داشت که ارتفاع این برج با ساخته شدن یک طبقه در هفته افزایش می‌یابد؛ اما با این حساب ارتفاع این برج به طور دقیق مشخص نشده است و تنها ۲عضو این پروژه از ارتفاع آن آگاهی دارند و میل دارند این موضوع پنهان بماند.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که این برج در دسامبر سال ۲۰۰۸ میلادی افتتاح خواهد شد. هدف اصلی مقامات این شهر از برج‌سازی، تبدیل شدن این منطقه به عنوان یک قطب توریستی جهان است.

رابرت بوث مسوول اجرایی این پروژه است و در حدود ۵۰۰مشاور در سراسر جهان در امر ساخت این برج مشارکت می‌کنند. به گفته رابرت بوث این برج استفاده چند منظوره خواهد داشت. زیرا شامل: هتل،‌ رستوران، فروشگاه، اماکن تفریحی، اماکن مسکونی، شرکت و تراس پانورامیک است.