۲۷ نماینده مردم در مجلس در تذکری به وزیر امور خارجه، ضرورت پاسخگویی درباره دلایل حضور رییس‌جمهوری در اجلاس دوحه و نداشتن واکنش مناسب در قبال طرح ادعاهای بی‌اساس امارات در رابطه با جزیره‌های ایرانی و استفاده از نام مجعول خلیج عربی به جای نام واقعی خلیج فارس را خواستار شدند. به گزارش ایسنا، در این تذکر آمده است: رفتار ناشایست میزبانان رییس‌جمهوری در اجلاس سران کشورهای عربی خلیج‌فارس در دوحه، تاکید شدید آنان روی مسائل بی‌پایه و اساس و اختلاف‌برانگیز با ایران مثل استفاده از نام مجعول برای خلیج‌فارس با تکرار ادعاهایی بی‌پایه در مورد جزایر همیشه ایرانی خلیج‌فارس که می‌تواند توهین به ملت و رییس‌جمهوری ایران تلقی شود، ابهامات زیادی در مورد علت انجام سفر و چگونگی برنامه سفر به وجود آورده است.

یکی از این ابهامات این است که چرا از قبل میزبانان را در جریان حساسیت‌های ایران نسبت به موضوعات یادشده قرار نداده‌اند و با آنها در مورد طرح این مسائل بی‌پایه توافق نشده است؟

ابهام دیگر این است که چرا رییس‌جمهوری واکنش مناسبی در رابطه با طرح چنین مباحثی که تهدید تمامیت ارضی کشور تلقی می‌شود، انجام نداده است و سکوت ایشان در قبال طرح موضوعات به چه دلیل بوده است؟ در هر صورت منافع ملی می‌طلبد که شخص رییس‌جمهوری و دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به مسائلی این‌چنینی که تهدید مستقیم امنیت ملی و منافع کشورمان است، واکنش نشان دهند.