فرزندان خود را به خانه‌های بادی ببرید

مهدیه فرجی

خانه‌های بادی مکان‌هایی هستند کوچک‌تر از شهربازی، با این تفاوت که تمام وسایل بازی در این خانه‌ها بادی است و هیچ گونه خطری بچه‌ها را تهدید نمی‌کند. این خانه‌ها هم در فضاهای سرباز و هم در مکان‌های سرپوشیده احداث می‌شود که می‌توان برای مکان‌های سرپوشیده از مهد کودک‌ها، رستوران‌ها و مجتمع‌های تجاری و مسکونی یاد کرد. هزینه این احداث به مساحت زمین و نوع خانه‌های بادی بستگی دارد.

برای مثال خانه‌های بازی در مهدکودک‌ها این فرصت را به پدر و مادرها می‌دهد که تا زمانی که در محل کار خود هستند و فرصتی برای نگهداری از فرزندان خود ندارند از این مکان برای گذراندن اوقات فرزندان خود استفاده کنند. بچه‌ها در حین بازی با نکات ورزشی توسط مربیان خود آشنا می‌شوند.

یکی از گروه‌هایی که در ساخت این نوع خانه‌ها فعالیت می‌کند، گروه بادی ساز است که این گروه با تلاش متخصصین و کمک مشاورین خارجی راه‌اندازی شده است.

برای ساخت این خانه‌ها از پارچه‌های PVC و LPS با بهترین دوخت استفاده شده است که این محصولات علاوه بر استحکام بالا ظرف چند ثانیه باد شده و یک دمنده به طور مداوم در حال تامین باد است.

این محصولات از دو نوع تمام PVC و نیمه PVC ساخته می‌شود که بهتر است برای ساخت این خانه‌ها در مکان‌های سرباز مانند پارک‌ها از تمام PVC استفاده شود.

ارائه این محصولات همراه با یک پمپ دمنده و نقاشی‌های شاد بر روی کالا صورت می‌گیرد. مجتمع تفریحی بانک تجارت، مهدکودک آموزش و پرورش تهران و شهربازی نور تهران نمونه‌ای از این نوع خانه‌ها هستند.