نقاش شرکت‌کننده در فروش بزرگ آثار نقاشی ایران: هنگامی که مردم لذت خرید تابلو را بچشند، این کار به یکی از عادت‌های آنها تبدیل می‌شود. شاهپری بهزادی، نقاش در مورد روش‌های ترویج اقتصاد هنر به واحد اطلاع‌رسانی روابط عمومی سعدآباد در مورد نمایشگاه فروش پاییزه سعدآباد گفت: «معمولا اولین خرید اثر هنری توسط افراد، کمی طول می‌کشد، ولی وقتی مردم لذت آن را بچشند، کم‌کم این کار به یکی از عادت‌های زندگی آن تبدیل می‌شود. در حالی که فعلا تابلو خریدن به یک مد تبدیل شده است.»

وی در ادامه افزود: «وقتی مردم عادت کنند، کار بخرند، به لذت آن هم پی می‌برند و بعد از مدتی تفاوت کار بد و خوب را می‌فهمند و به دنبال آن، فرهنگ‌سازی بصری رخ می‌دهد، چون مردم ما از سال‌ها پیش عادت کرده‌اند، شعر بخوانند، اما هنوز دیدن نقاشی به عادت آنها تبدیل نشده است. زمانی که این کار جزو برنامه‌های روزانه مردم قرار بگیرد، می‌توان به ترویج اقتصاد هنر و خرید آثار توسط آنها امیدوار بود.

بهزادی با ابراز امیدواری از اینکه فروش آثار هنری تداوم یابد و یک جریان مقطعی نباشد، افزود: «مدتی است که خرید و فروش آثار هنری خیلی بهتر شده است، زیرا به این نتیجه رسیده‌ایم که سرمایه‌گذاری خوبی است. البته باید به یک فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کنیم.

این هنرمند نقاش همچنین در مورد نمایشگاه فروش پاییزه سعد‌آباد گفت: «به نظر من آثار از نظر کیفی خیلی خوب بودند. برخی نقاشان طبیعتا مانند همیشه خوب کار کرده بودند، اما نکته مهم این نمایشگاه، حرکت جمعی است که صورت گرفته و این همه هنرمند تصمیم گرفته‌اند با یکدیگر نمایشگاه گروهی تشکیل دهند و این قابل تقدیر است.