هزینه یک شیرجه رفتن

اگر خسته از یک کار روزانه هستید. اگر روحیه شما طراوت و شادابی همبستگی را ندارد. احساس بی‌حوصلگی می‌کنید.

راه‌هایی وجود دارد که بتوانید با این حالت‌ها مقابله کنید.

مثلا دیدن یک فیلم جذاب در سینما که مطابق با روحیات شما باشد یا رفتن به یک پارک یا فضای سبز که می‌تواند در رسیدن شما به یک آرامش نسبی کمک کند؛ اما جدای از راه‌هایی که در بالا اشاره شد و همچنین گزینه‌های دیگری نیز که احتمالا پیش روی شما خواهد بود، رفتن به یک استخر و گذراندن ساعاتی در آب نیز بسیار، بسیار می‌تواند در ایجاد یک روحیه شاداب مفید باشد.

اکثر استخرهای فعال در کشور مجهز به سونا و جکوزی نیز هستند. این دو گزینه که کاربردهای متفاوتی در زمینه شنا و یا آب‌درمانی دارند، می‌توانند برای یک بازیافت روحی بسیار مناسب باشند. شنا اصولا یک ورزش مفرح و نسبتا کم‌هزینه است.

زمانی بود که شنا کردن فقط مختص به رودخانه‌ها، نهرها و یا دریاهای کشور می‌شد که اصولا چنین جاهایی چون فاقد برخی امکانات هستند، فقط برای فصل گرما قابل استفاده‌اند.

جدای از آنکه چنین مکان‌هایی می‌توانند از نظر بهداشتی نیز مشکلاتی را برای استفاده‌کنندگان ایجاد کند با گسترش و ساخت‌وساز استخرها مشکلاتی نظیر استفاده در فصل سرما و یا تاحدودی معضلات بهداشتی این ورزش برای دوستدارانش حل شده است.

با توجه به امکاناتی که در این خصوص وجود دارد امکان این که شما حتی در یک روز برفی نیز بتوانید شنا کنید نیز وجود دارد.

خوشبختانه در اکثر شهرستان‌های کشور استخرهای متعددی وجود دارد که بسته به شرایط و امکانات هزینه‌های متفاوتی نیز دارند. احتمالا قبلا مطلبی را در همین صفحه در مورد هزینه‌های تجهیزات این ورزش خوانده‌اید. در اینجا می‌خواهیم دلایل این هزینه‌ها را برای شما شرح دهیم که چرا هزینه یک استخر با دیگری متفاوت است.

دلیل تفاوت قیمت استخرها

از آنجا که استخرهای فعال هزینه‌های گزافی را برای تجهیز و نگهداری باید پرداخت کنند، این قیمت‌ها متفاوت است. این تجهیزات می‌تواند داشتن امکاناتی از قبیل سونا، جکوزی، مساحت استخر، سرپوشیده بودن یا نبودن و... باشد.

هرچند که بعضی از این مجموعه‌ها قیمت‌های متفاوتی در سانس‌های مختلفشان دارند، مثلا روزهای تعطیل و یا ساعت‌های شلوغ ممکن است دلیل افزایش بعضی از این قیمت‌ها باشد.

آن دسته از استخرهایی که دولتی هستند و زیر نظر مستقیم فدراسیون شنا و یا هیات‌های شنا فعالیت می‌کنند طبیعتا مبلغ زیاد بالایی ندارند، ولی مجموعه استخرهایی که خصوصی اداره می‌شوند چون از طریق مزایده واگذار شده است، به ناچار باید قیمت‌های خود را برحسب هزینه‌های صورت گرفته، تنظیم کنند. از این رو، می‌توان گفت اکثر استخرهای موجود چون خصوصی و یا تحت نظارت شرکت تجهیز هستند، قیمت‌های بالاتری دارند.

تعیین قیمت‌های استخرهای شهرستان‌ها زیرنظر اداره کل تربیت بدنی هر استان قرار دارد.