دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز سه‌شنبه در مسکو با «والنتین سوبولف» کفیل شورای امنیت روسیه دیدار و در مورد همکاری‌های دو کشور و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی با وی گفت‌وگو کرد. کفیل دبیر شورای امنیت روسیه در این دیدار که در هتل «پرزیدنت» مسکو صورت گرفت، ضمن تبریک انتصاب سعید جلیلی به عنوان دبیر جدید شورای‌عالی امنیت ملی ایران، در مورد توسعه همکاری‌های تهران و مسکو در مورد مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و نیز مناسبات دوجانبه اظهار امیدواری کرد و گفت: در این نشست در مورد همه مسایل منطقه‌ای و روابط دوجانبه با ایران آماده مذاکره هستیم. سعید جلیلی نیز با تبریک نتایج انتخابات اخیر دومای روسیه به طرف روس، حضور گسترده مردم در این انتخابات و رای بالای حزب «روسیه واحد» را نشانه حمایت مردم از سیاست‌های «ولادیمیر پوتین»، و موفقیت‌های داخلی و بین‌المللی دولت روسیه دانست.

وی نتایج انتخابات روسیه را شاخص بسیار درخشان برای آینده این کشور خواند و با اشاره به همکاری‌های مشترک تهران و مسکو و فرصت‌ها و تهدیدهای مشترک آنها گفت: این همکاری‌ها می‌تواند موجب طراحی و اجرای برنامه‌های مشترک شود که منافع دو کشور را تامین خواهد کرد. جلیلی همچنین همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه را ضروری خواند. این دیدار سپس بدون حضور خبرنگاران و پشت درهای بسته ادامه یافت.

در این دیدار مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه ایران و غلامرضا انصاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، جلیلی را همراهی کرده و از طرف روسیه نیز سرگئی کیسلیاک، معاون وزیر امور خارجه و نماینده روسیه در نشست‌های ۱+۵ در هیات این کشور حضور داشت.

جلیلی، قرار است دیدارهای دیگری را نیز با مقامات عالی‌رتبه روسیه داشته باشد.