سفر به دبی با چک کارمندی
شیما رستمی
دبی دیگر شهری آشنا برای همه توریست‌های دنیا است و با اینکه پایتخت مناطق ۷گانه امارات متحده عربی شهر ابوظبی است، اما دبی برای اکثریت آشناتر است.

ایرانیان نیز به عنوان همسایگان این کشور از تب و تاب این سفر دور نمانده‌اند و امروزه سفر دبی یکی از مسافرت‌های پرطرفدار و باکلاس شده است. تا جایی که تعدادی از تورهای گردشگری به صورت قسطی مسافران را به دبی می‌برند. اینکه ضرورت این سفر تا چه حد احساس می‌شده که این تورها تصمیم به قسط‌بندی هزینه‌های سفر گرفته‌‌اند بماند، اما با توجه به دمای هوا که در فصل تابستان میانگین معادل 40درجه سانتیگراد دارد، پاییز و زمستان فصل‌های مناسبی برای این سفر هستند.
این مسافرت قسطی هم از آن پدیده‌های منحصربه‌فرد است.تصور کنید آدم برود، گردشش را بکند و بعد که برگشت هر ماه باید همچنان قسط بدهد و تمامی خاطرات خوش سفر حسابی به کامش تلخ شود؛ اما هزینه‌های این سفر در نوع خود جالب بوده و محدوده قیمت‌ها بسیار متفاوت است، اما مقایسه قیمت تورهای دبی روش مناسبی برای برآورد هزینه‌های این سفر است.خدمات این تورها تفاوت کمی دارند و به طور معمول شامل بلیت رفت و برگشت هواپیما، ترانسفر فرودگاهی، گشت، ویزا، اقامت در هتل با صبحانه و ناهار (هتل‌های ۵ستاره ناهار ندارند) و راهنمای فارسی زبان است. دبی با توجه به فاصله پروازی یک ساعت و چهل و پنج دقیقه‌ای و اختلاف ساعت ۳۰دقیقه‌ای با تهران سفر راحتی به شمار می‌آید.