در سرزمین آتش،عاشقی کنید
گروه راهنما- کیش یکی از آن جزایری است که به علت وضعیت آب و هوایی‌اش در این فصول از سال آب‌وهوای مناسبی دارد.

افراد زیادی این جزیره را برای سفر انتخاب می‌کنند. شرکت‌های هواپیمایی مختلفی پرواز تهران- کیش را در برنامه روزانه خود گنجانده‌اند و در یک مقایسه آماری، قیمت بلیت این پروازها اختلاف چندانی با هم ندارند؛ اما قیمت هتل‌های محل اقامت دارای اختلاف چشمگیری هستند.
به طوری که حتی دو هتلی که از نظر رتبه دارای ستاره‌های یکسانی هستند، باز هم بنا به امکاناتشان طیف قیمتی متفاوتی دارند.
شرکت‌های هواپیمایی مختلفی نظیر کاسپین، ماهان، ایران‌ایر، تابان، کیش‌ایر، ارم و... دارای پرواز روزانه با مبلغ پایه ۱۱۳۴۰۰ تومان هستند؛ اما برای چارترهای روزانه، قیمت‌ها تا ۱۶۰۰۰۰بالا می‌رود. در یک مقایسه نسبی، متوسط هزینه تورهای گردشگری برای ۴روز و ۳شب اقامت در جزیره کیش را در جدول زیر آورده‌ایم با این توضیح که این قیمت‌ها دقیق نیستند و به صورت یک برآورد نسبی از قیمت‌های بسیار متفاوت تورهای گردشگری محاسبه شده‌اند.
نکته‌ای که در جدول بالا به چشم می‌آید، اختلاف زیادی است که میان هزینه سفرهای تک‌نفره و دونفره وجود دارد. ضمن اینکه تعدادی از هتل‌ها اصلا اتاق تک‌تختخوابه ندارند. اگر مایل به این سفر هستید و هزینه‌های‌ سفر برایتان اهمیت دارد حتما یک همسفر پیدا کنید چرا که هزینه‌های سفرتان به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.
توضیح دیگر اینکه قیمت تمامی تورها که از برآورد هزینه پروازها و هتل‌ها مشتق شده است، در روزهای اول هفته با روزهای پایانی هفته اختلاف قیمتی تا ۲۰هزار تومان دارد. بدیهی است برای افرادی که محدودیت زمانی ندارند، روزهای ابتدایی هفته برای سفر مناسب‌ترند؛ چرا که هم هزینه‌ها کاهش می‌یابد و هم مکان‌های گردشگری ازدحام و شلوغی کمتری دارند.