کتانی 500 هزار تومانی

گروه راهنما- میدان منیریه، مهم‌ترین مرکز خرید کالاهای ورزشی در تهران است، اگر قصد خرید یک کتانی خوب با قیمت مناسب و کیفیت بالا را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به حوالی این میدان بزنید. در میدان منیریه انواع کتانی‌ها را از نظر بگذرانید.

در حین گزارش شاید این پرسش برای شما به وجود بیاید که ارزان‌ترین و گران‌ترین کتانی‌های بازار چه قیمتی دارند.

هادی عسگری، یکی از مغازه‌داران میدان منیریه به خبرنگار «دنیای اقتصاد» می‌گوید: ارزان‌ترین کتانی در بازار ۵هزار تومان قیمت دارد که کشور تولید کننده آن یا ایران است یا چین و این قیمت تا ۳۰هزار تومان نیز افزایش می‌یابد.

وی می‌افزاید: قیمت کتانی خارجی بین ۸۰ تا ۵۰۰هزار تومان است که اختلاف قیمت موجود، با توجه به کیفیت و دوام آن تغییر می‌کند. وی می‌افزاید: کتانی‌های گران قیمت اگرچه جنس بهتر و کیفیت برتری دارند، اما قیمت واقعی آنها این قدر بالا نیست. عسگری تصریح می‌کند، ۳۰درصد بازار کتانی کشور در اختیار شرکت‌های ایرانی و مابقی در تسخیر شرکت‌های خارجی است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه کتانی‌های تولید ایران چه مارکی دارند، می‌گوید: در کتانی‌های ایرانی مارک معروفی نمی‌توان یافت اما اسم‌هایی همچون آسیا، کفش ایران و کفش برتر از جمله برندهای ایرانی بازار هستند که برای محصولات خود گارانتی به مشتری می‌دهند.

فروشنده دیگری که فقط کتانی‌های خارجی را در ویترین مغازه‌اش، به نمایش گذاشته،‌ می‌گوید: نشان‌های آدیداس، زارا، نایک، پوما و آسیکس از شناخته‌شده‌ترین مارک‌های کتانی در بازار هستند که می‌توان در چند نقطه تهران کتانی‌های اصل با مارک‌های فوق را یافت.

وی می‌افزاید: مهم‌ترین مراکز فروش کتانی در تهران میدان فردوسی، پاساژ فردوسی، میدان منیریه، مرکز خرید ونک و پاساژ گلدیس است که مردم می‌توانند با اطمینان خاطر بهترین جنس‌های اصل را در این مکان‌ها بیابند.

سجاد، از فروشندگان کتانی در ساختمان پلاسکو در رابطه با تفکیک جنس اصل از قلابی می‌گوید: کتانی‌های قلابی، بی‌کیفیت و

بی‌دوام هستند اما ظاهری زیبا دارند، که راه تمایز این اجناس با اجناس اصل در این است که کتانی اصل سبک‌تر بوده و لیبل‌های مشخص شده‌ای روی آن وجود دارد.

این مغازه‌دار پلاسکو می‌گوید آلمان، ویتنام،‌ اندونزی، بلغارستان، رومانی، ایتالیا و انگلیس مهمترین کشورهای تولید‌کننده کتانی و صاحب برند هستند.

وی می‌افزاید: کتانی‌های خارجی به دلیل بازار سیاهی که برخی از فروشندگان به وجود آورده‌اند، عمدتا قیمتی کاذب داشته و فاقد گارانتی هستند.