عابد فتاحی گفت: در کشور ما وقتی کسی بیمار می‌شود، به دلیل مشکلات مالی از بیمارشدنش بر خود می‌لرزد. نماینده‌ ارومیه در مجلس با بیان این که دیگر نماینده مجلس نمی‌شوم، گفت: چرا باید بار دیگر نماینده‌ مردمی شوم که در کشورشان حرف از عدالت زده می‌شود، ولی کم‌تر گوش شنوایی برای شنیدن مفهوم عدالت وجود دارد. وی با اشاره به کمبود حقوق کارمندان و مشکلات آنها اظهار کرد: برای شعار دادن راحت هستیم، ولی در عمل با مشکل مواجهیم. وقتی به عنوان یک نماینده نمی‌توانم کاری برای این مردم مظلوم انجام دهم، چرا باید بار دیگر نماینده‌ آنها شوم؟ چرا از وزیر رفاه و تامین اجتماعی سوال نمی‌شود، اگر پول کافی از بابت بیمه‌ها به شما می‌دهند، پس چرا مردم باید به بیمارستان‌ها، برای درمان خود به‌ویژه در بخش خصوصی پول بپردازند. شما دکتر و متخصص تربیت می‌کنید، ولی بعد او را رها کرده و جذب نمی‌کنید. بستن تمام راه‌ها، بر مردم، عدالت نیست. باید بتوانیم راه‌هایی برای مردم باز کنیم که آنها هم بتوانند از آن راه‌ها عبور کنند.

فتاحی خطاب به وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: اگر واقعا بودجه کل کشور برای دفترچه‌های بیمه کم است، باید این مساله را عنوان کنید. بودجه‌ای که برای بخش سلامت مردم در نظر گرفته شده، تنها ۶‌درصد کل بودجه کشور است، در حالی که این مساله در اکثر کشورها در حد ۱۰‌درصد است. وی با بیان این‌که مردم از ما می‌پرسند در یک کشور غنی چرا باید با فقر زندگی کنیم. افزود: افتخار می‌کنم از مسوولان اجرایی کشور سوال کنم که چرا در یک کشور غنی مثل ایران باید این همه فقر وجود داشته باشد؟ تا وقتی جواب سوالم را نگیرم، نمی‌توانم نماینده‌ مردمی باشم که نمی‌توانند مشکلات روزمره خود را حل کنند. نمی‌توانم در کشوری دوباره کاندیدا شوم که نمی‌توانم برای جوانان بیکار خود، کار و اشتغال ایجاد کنم. این پزشک تصریح کرد: جواب بیماری که چشم او را عمل کرده و قبل از باز کردن چشمش با نگرانی از من سوال می‌کند، هزینه‌ درمانش چه‌قدر است، چه باید بگویم؟

از وزیران رفاه و تامین اجتماعی و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید پرسید وقتی این دفترچه‌ها ارزشی ندارند، پس چرا آنها را به مردم می‌دهید و اگر ارزش دارد، ارزش آنها را برای مردم مشخص کنید.