هیات وزیران شش ماموریت ویژه اقتصادی به استانداران محول کرد که بر اساس یکی از این ماموریت‌ها، استانداران موظف شدند تا از ارائه طرح‌های فاقد توجیه فنی و اقتصادی به بانک‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیات وزیران، استانداران را موظف کرد تا از ارائه طرح‌های فاقد توجیه فنی و اقتصادی به بانک‌ها خودداری کنند و در جمع‌آوری اقساط معوق بانک‌ها نیز همکاری لازم را انجام دهند. براین اساس، به منظور ایجاد منابع بیشتر برای ارائه تسهیلات به متقاضیان توسط بانک‌ها، فروش اموال مازاد بانک‌ها در استان‌ها باید توسط استانداران پیگیری شود.

همچنین، استانداران باید ترتیبی اتخاذ کنند که میانگین اشتغال واحدها به ۱۰نفر برسد، ضمن اینکه با روش‌های ابتکاری و اثربخش نسبت به معرفی و اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های انجام شده دولت به مردم اقدام کنند. از سوی دیگر، مسائل فرهنگی و اجتماعی به عنوان یک اولویت باید در دستور کار استانداران قرار گیرد و با بررسی و ریشه‌یابی، راهکارهای مناسب اتخاذ شود. براساس ماموریت جدید استانداران، باید اعتبارات مربوط به بند «و» تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۸۶ مربوط به حقوق و مزایا با روش‌های مختلف از جمله جابه‌جایی اعتبارات تامین شود و استانداران مکلف هستند در خصوص سایر هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کنند. هیات وزیران همچنین دستگاه های دولتی را مکلف کردند تا محصولات فولادی و سیمان مورد نیاز طرح‌های عمرانی خود را از طریق واردات تامین کنند.