۱۰۷ نماینده، طی نامه‌ای از هیات رییسه مجلس خواستند تا طرح مربوط به عرضه بنزین آزاد خارج از نوبت در مجلس بررسی شود. اما گویا قرار است هیات رییسه مجلس باز با مقاومت در برابر هرگونه مصوبه‌ای برای فروش بنزین آزاد بررسی این تقاضا را به بعد از تعطیلات مجلس موکول کند. حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیات رییسه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اعلام این خبر گفت: بر اساس این درخواست، نمایندگان خواستار شدند تا بر اساس ماده «۱۰۲» آیین‌نامه داخلی طرح مربوط به عرضه بنزین آزاد خارج از دستور در صحن علنی مجلس بررسی و رای‌گیری شود.

وی افزود: بند «و» تبصره «۱۳» قانون بودجه سال ۱۳۸۶ قبلا در قالب طرح استفساریه‌ای توسط نمایندگان به مجلس ارائه شده بود که بر اساس آن علاوه بر ارائه بنزین به صورت سهمیه‌بندی، بنزین آزاد نیز ارائه شود که یک فوریت این طرح در مجلس و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مصوب شد.

نماینده همدان اظهار داشت: نمایندگان در این استفساریه اعلام کرده بودند که منظور مجلس از بند «و» تبصره «۱۳» قانون بودجه این است که هم بنزین به صورت آزاد و هم به صورت سهمیه‌بندی به فروش برسد.

وی در ادامه گفت: این طرح که یک فوریت آن قبلا در مجلس به تصویب رسیده بود، الان در ردیف ۲۱ دستور کار مجلس قرار دارد و ۱۰۷ نماینده طی نامه‌ای درخواست کردند تا به صورت خارج از نوبت بررسی شود.

نماینده همدان گفت: این نامه یکشنبه آخر وقت به هیات رییسه ارائه شد.

حاجی‌بابایی در خصوص علت تعلل مجلس برای بررسی این طرح اظهار داشت: تعللی در بررسی این طرح صورت نگرفته است و اگر قرار باشد بررسی آن به تاخیر بیافتد، با توجه به نظر درخواست‌‌کنندگان انجام می‌شود؛ بنابر‌این ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم بر اساس آیین‌نامه نظر نمایندگان را نادیده بگیریم.