نگاه سوم- بعد از ماه‌ها رکود موسیقی کلاسیک در ایران، علیرضا مشایخی، رهبر ارکستر سمفونیک از ۸ تا ۱۳آذر ماه با اجرای کنسرت‌های رایگان در تالار رودکی، فرصت تازه‌ای را برای گروه‌های فعال در این عرصه فراهم می‌کند. مشایخی در مورد این کنسرت‌ها به ایسنا می‌گوید: «تمامی کنسرت‌ها رایگان است و تنها در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه (۱۱ تا ۱۳آذر) سه برنامه رستیال پیانو با نوازندگی حکیم آوا، رستیال پیانوی میهمان فرانسوی‌مان و ارکستر موسیقی نو به رهبری خودم فروش بلیت دارد».

در کنار این کنسرت‌ها می‌توانید شاهد نشست‌های تخصصی با حضور آهنگسازان جوان باشید که به معرفی آثارشان می‌پردازند و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.

بلیت این کنسرت‌ها را می‌توانید هم‌اکنون از تالار رودکی تهیه کنید.

پرویز مشکاتیان با همراهی مجید درخشانی روزهای هفتم تا هشتم و نهم آذر ماه در تالار وزارت کشور به اجرای کنسرت موسیقی سنتی خواهند پرداخت. موسسه دارینوش بلیت این کنسرت را با بهای ۱۵ و ۲۰هزار تومان در اختیار شما قرار خواهد داد.

ماه رمضان که تمام شد،‌ دیگر احسان خواجه‌امیری فرزند خواننده سرشناس موسیقی سنتی «ایرج» دیگر ناشناخته نبود. خواجه امیری و گروهش در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ آذر ماه راس ساعت ۲۰، در تالار وزارت کشور ۲۰قطعه پاپ و پاپ-سنتی را به صورت تلفیقی اجرا خواهد کرد و قرار است کنسرت‌ها را در ۶شهر دیگر هم اجرا کند.

تمام بلیت‌های این کنسرت به بهای ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵هزار تومان به فروش رسیده است و قرار است مهلت برگزاری این کنسرت تمدید شود.

تالار وحدت هم با برگزاری کنسرت گروه فاخته به سرپرستی و آهنگسازی رضا موسوی‌زاده، میزبان دوستداران موسیقی سنتی خواهد بود. این گروه با آوای مهیار شادروان و پیانوی افیلیا پرتو هشتم و نهم آذر برنامه اجرا خواهند کرد. بهای بلیت این کنسرت ۸هزار تومان است.

اجرای گروه کر «نامیرا» را هم با همکاری گروه کر «ریرا» و آهنگسازی و رهبری فرهاد هراتی، با بهای ۸هزار تومان در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶آذر در تالار وحدت می‌توانید ببینید.