محمود احمدی‌نژاد برای نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرد. رییس‌جمهوری که روز گذشته در همایش هنرمندان بسیجی در تهران حاضر شده بود، به انتخابات دو سال پیش فلسطین اشاره کرد و گفت: وقتی انتخاباتی تقریبا آزاد در فلسطین برگزار شد، دیدیم که مردم انقلابی فلسطین به چه اشخاصی رای دادند. اگر در کشورهای استکباری به خصوص آمریکا بگذارند تا انتخاباتی آزاد برگزار شود، باید بدانند که مردم این کشور نیز دیگر به سردمداران فعلی کاخ سفید رای نخواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی با تاکید بر اینکه این موضوع در حال حاضر در بین نامزدهای انتخاباتی آینده ریاست‌جمهوری آمریکا نیز دیده می‌شود، افزود: بنده در همین جا اعلام می‌کنم که سردمداران کاخ سفید به ما اجازه دهند که به عنوان ناظر در انتخابات ریاست‌جمهوری آنان حضور داشته باشیم، تا ببینیم مردم این کشور بار دیگر به آنها رای خواهند داد یا خیر؟

کنفرانس آبکی آناپولیس

احمدی‌نژاد با اشاره به برگزاری کنفرانس آناپولیس در مریلند آمریکا خاطرنشان کرد: امروز می‌خواهند به نام فلسطین در یک کنفرانس آبکی، برخی مثل خود را فریب دهند و امتیازات آن را به کیسه صهیونیست‌ها بریزند. رییس‌جمهوری ادامه داد: متاسفیم که در اطراف ما عده‌ای می‌خواهند در این نشست که همچون نشست‌های قبلی فایده‌ای ندارد و چیزی نصیب ملت فلسطین نمی‌کند، شرکت کنند.

گزارشی ۱۰۰ برابر ارزش ملی شدن نفت

رییس جمهوری با اشاره به مخالفت و مانع‌تراشی دشمنان درخصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران نیز گفت: از نظر ما موضوع هسته‌ای به عنوان یک موضوع سیاسی خاتمه یافته است و دشمنان نمی‌توانند با هیاهو و جنجال از ملت ایران امتیازی بگیرند. احمدی‌نژاد، گزارش اخیر محمد البرادعی را یک پیروزی عظیم برای کشور دانست و اظهار کرد: ارزش این پیروزی صدها برابر ملی شدن صنعت نفت بوده و ملت ایران امروز حق خود را در موضوع هسته‌ای استیفا کرده است.