حمایت از جهرمی به دنبال یک شایعه

دنیای‌اقتصاد- اختلافات مجلس و دولت بر سر چارچوب پیشنهادی دولت برای لایحه بودجه ۸۷ در اولین گام عملی موجب شد تا نمایندگان از بررسی لایحه‌ای که برای دائمی شدن برخی تبصره‌های بودجه به مجلس ارسال شده بود، خودداری کنند و اگر وساطت محمدرضا باهنر، نایب رییس اول مجلس نبود، شاید این لایحه به دولت پس‌فرستاده می‌شد. حمایت مجلس از جهرمی بعد از انتشار خبر احتمال استعفای او

۲۱۳ نماینده مجلس با امضای نامه‌ای از فعالیت‌ها و خدمات محمد جهرمی، وزیر کار و امور اجتماعی، تقدیر و تشکر کردند. حسین نجابت، عضو هیات رییسه مجلس، پیش از پایان جلسه علنی روز یک‌شنبه مجلس، با اعلام وصول این نامه و قرائت بخشی از آن گفت: در این نامه از خدماتی مثل اهتمام برای کارآفرینی و پرداختن جدی به مسائل اشتغال تقدیر شده که نامه خدمت وزیر کار ارسال خواهد شد.

اما این نامه پس از آن امضا و قرائت شد که در راهروهای پارلمان شنیده شد، میان وزیر کار و احمدی‌نژاد کدورتی پیش آمده که براساس آن وزیر کار در آستانه استعفا قرار دارد. یکی از نمایندگان در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: انتقادات جهرمی از احمدی‌نژاد در مورد بنگاه‌های زودبازده و بیان این جمله که «این بنگاه‌ها جوانان بیکار را به بیکاران بدهکار تبدیل کرده است» موجب ناراحتی احمدی‌نژاد از جهرمی شد و احتمال استعفای او را تقویت کرده است. این نماینده گفت که هدف نمایندگان از انتشار این نامه حمایت از جهرمی بوده است.

در همین رابطه پایگاه اطلاع‌رسانی انتخاب، خبر داده که احمدی‌نژاد در دیدار با علم الهدی امام جمعه مشهد، نسبت به عملکرد سه وزیر از جمله محمد جهرمی انتقاد می‌کند و می‌گوید از عملکرد این سه وزیر راضی نیست. اما مدیر روابط عمومی وزارت کار در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر این موضوع را تکذیب کرده است.