رییس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور تصریح کرد: وزارت کشور در مهلت مقرر که ۳۰ آبان بود نرم‌افزار انتخابات رایانه‌ای شامل «مستندات و برنامه اجرایی» را به شورای نگهبان ارائه کرد و منتظریم پس از ارائه نظرات، اصلاح نهایی صورت بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین موسی‌پور همچنین از انتصاب علیرضا افشار به ریاست ستاد انتخابات کشور در انتخابات مجلس هشتم خبر داد و گفت که به زودی حکم او از سوی وزیر کشور صادر می‌شود و این ستاد از نیمه دوم آذر کار خود را به صورت رسمی‌آغاز خواهد کرد.

وی در نشست خبری روز گذشته خود همچنین گفت: براساس توافق با شورای نگهبان مرحله اول انتخابات یعنی ثبت نام از داوطلبان، مرحله دوم استعلام از مراجع چهارگانه و نیز مرحله آخر تجمیع و شمارش آرا نیز به صورت رایانه‌ای خواهد بود.وی با بیان اینکه با شورای نگهبان به توافقات خوبی دست یافته‌ایم، افزود: قطعا در برخی از حوزه‌ها شمارش آرا به صورت رایانه‌ای خواهد بود و در هر ۱۳ حوزه‌ای که بالای ۳ نماینده مجلس انتخاب می‌کنند نیز انتخابات رایانه‌ای برگزار می‌شود.

معاون پارلمانی وزیر کشور در عین حال برگزاری انتخابات رایانه‌ای را منوط به مذاکرات با شورای نگهبان دانست و گفت: پس از پایان بررسی‌ها این امر را به صورت رسمی‌ اعلام خواهیم کرد. وی همچنین گفت که در برخی از حوزه‌های انتخابیه احتمالا نیازی به برگزاری انتخابات رایانه‌ای نباشد.

موسی‌پور در عین حال تصریح کرد که برگزاری انتخابات رایانه‌ای با وجود قوانین فعلی مشکلی ندارد و طبق استعلامی‌ که از مجلس شورای اسلامی ‌صورت گرفته است، نیازی به اصلاح قانون یا تصویب قانونی در این خصوص مشاهده نمی‌شود و با قانون فعلی می‌توان انتخابات رایانه‌ای برگزار کرد. این در حالی است که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، چندی پیش اعلام کرد که برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای منتفی است. غلامحسین الهام، سخنگوی دولت و عضو شورای نگهبان نیز هفته گذشته به خبرنگاران گفت که به دلیل آنکه قوانین موجود کشور، اجازه برگزاری رایانه‌ای انتخابات را نمی‌دهند و اصلاح قوانین نیز زمان‌بر است، انتخابات مجلس هشتم به ویژه مرحله اخذ رای به صورت رایانه‌ای برگزار نخواهد شد و تنها برخی مراحل همچون ثبت‌نام از متقاضیان و جمع‌بندی نتایج را می‌توان به صورت رایانه‌ای انجام داد.