نایب رییس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با اشاره به جلسات تشکیل شده کمیسیون متبوعش برای رفع ابهامات شورای نگهبان گفت: به علت ایرادات مربوط به اصل ۷۵ قانون اساسی در لایحه اصل ۴۴؛ از دولت تقاضا شده است تا کتبا اعلام کند که افزایش‌ها را قبول دارد. سیدمصطفی سیدهاشمی، با اشاره به ۱۳ مورد از ۲۸ مورد ایراد گرفته شده از لایحه اصل ۴۴ توسط شورای نگهبان به ایسنا، گفت: سه جلسه‌ای که با حضور علی‌زاده، نماینده شورای نگهبان برگزار شد؛ به لحاظ عددی به ۱۳ مورد و به لحاظ کیفی به اکثر ایرادات رسیدگی شد. به گونه‌ای که احتمالا تا دو جلسه آینده تمامی ابهامات کاملا رفع خواهد شد.

وی با بیان این‌که بسیاری از ایرادات شورای نگهبان مربوط به اصل ۷۵ قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: برخی موارد مربوط به بار مالی بود که برای دولت هزینه اضافی تحمیل می‌کرد، بنابراین، مورد ایراد شورای نگهبان واقع شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر این‌که دولت باید تعهد بار مالی را داشته باشد، در مثالی گفت: مجلس معتقد بود که بانک توسعه تعاون با ۵۰۰میلیارد تومان سرمایه باید تشکیل شود، در حالی که دولت پیشنهاد ۳۵۰میلیارد تومان را داده بود. از این‌رو، این اختلاف‌نظر موجب ایراد شورای نگهبان شد؛ زیرا مجلس نمی‌تواند به دولت هزینه اضافی تحمیل کند.

وی با بیان این که مجلس از دولت خواسته است تا کتبا اعلام کند که افزایش‌ها را قبول دارد، خاطرنشان کرد: اگر دولت این درخواست را رد کند، مجلس با اصرار بر نظر خود لایحه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد فرستاد.