خاویر سولانا گفت: ایجاد سایت‌های بین‌المللی تولید سوخت هسته‌ای باید برای کمک به فرونشاندن بن بست میان ایران و شورای امنیت سازمان ملل بررسی شود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی که از جانب پنج عضو دایم شورای امنیت و آلمان مذاکراتی را درباره برنامه هسته‌ای ایران انجام می‌دهد و قرار است در ماه جاری به آنها درباره این مذاکرات گزارش بدهد، در کنفرانسی درباره سیاست اروپا گفت: فقط یک راه حل چند جانبه می‌تواند پایان دادن به این بحران را ممکن سازد. وی افزود: ایده مراکز بین‌المللی غنی‌سازی تحت نظارت چند جانبه مدتی مورد بحث قرار گرفته است. پس اجازه دهید آن را عمیق‌تر بررسی کنیم.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی گفت که تصمیم ایران برای ادامه دادن به غنی‌سازی وقتی که تنها نیروگاه هسته‌ای در حال ساخت ایران با سوخت روسیه تامین خواهد شد، مشکل اعتماد را به وجود ‌آورده است.

وی افزود: ایران می‌کوشد اورانیوم را غنی‌سازی کند؛ اما این اندکی شبیه به آن است که یک نفر بکوشد بنزین مورد نیاز خود را خودش تولید کند پیش از آنکه حتی خودرویی را خریده باشد، یا بلد باشد چه طور آن را براند.