دومین سفر از دور دوم سفرهای استانی هیات‌دولت، با تصویب ۱۰۰ مصوبه از سوی کابینه دولت نهم، پنج‌شنبه شب در اردبیل به پایان رسید تا مجموع مصوبات دولت در دو سفر انجام شده به این استان، به رقم ۱۵۰ برسد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری این مصوبات در جلسه عصر پنج‌شنبه هیات دولت در اردبیل به تصویب رسید. محمود احمدی‌نژاد در این نشست، استقبال مردم اردبیل از دولت نهم را «شکننده کمر دشمنان» توصیف کرد و گفت: مردم اردبیل با حضور خود، باقی‌مانده امید دشمنان را نیز به یاس تبدیل کردند.رییس‌جمهوری افزود: در شعارهای مردم اردبیل، مطالبات عادی وجود نداشت؛ بلکه همه مطالبات، آرمانی بود و این مسوولیت دولت را سنگین‌تر می‌کند.

احمدی‌نژاد که استانداری اردبیل، اولین مسوولیت بزرگ کارنامه فعالیت‌هایش به شمار می‌رود، مردم اردبیل را «صمیمی‌‌ترین»، «‌کم‌توقع‌ترین‌» و «خیرترین» انسان‌ها خواند.

او در پایان سفر خود و بعد از حضور در مراسم دعای کمیل نیز در جمع خبرنگاران اردبیلی حاضر شد و از سریع بودن پیشرفت این استان سخن گفت. رییس‌جمهوری تصریح کرد: به یقین می‌توانم بگویم که سرعت پیشرفت استان اردبیل از همه استان‌های کشور بیشتر بوده است و دلیل این امر را در انسجام بین مردم، مسوولان و مدیران استانی می‌دانم.احمدی‌نژاد در عین حال به مسوولان اردبیلی هشدار داد: فکر نکنید که کار شما با رفتن من تمام شده، بلکه کار اساسی و مهم شما تازه شروع شده است.

رییس دولت نهم، انجام سفرهای استانی را تحقق عینی شعار دولت همگانی عنوان کرد، اما گفت: در دور دوم سفرهای استانی، برخلاف میل قلبی، به علت تخصصی شدن مباحث مورد پیگیری، فرصت دیدار از همه شهرها و روستاها را نداریم.

کارشکنان اقتصادی

احمدی‌نژاد چهارشنبه شب در جمع خانواده‌های شهدای استان اردبیل، از کارشکنی برخی عناصر در برنامه‌های اقتصادی انتقاد کرد.

او گفت: امروز برخی عناصر تلاش دارند با کارشکنی در برنامه‌های اقتصادی، از ملت ایران انتقام بگیرند.

رییس شورای اقتصاد، تنها راه مقابله با این کارشکنی‌ها را، «حفظ روحیه بسیجی» برشمرد و اضافه کرد:‌ برای ساختن کشور، رفع مشکلات و حل مسائل اقتصادی همچنان نیازمند روحیه ایثارگری و بسیجی هستیم.