وزیر کار و امور اجتماعی از اصلاح فقط ۸ تا ۱۰ ماده از قانون کار خبر داد و گفت: این قانون به دلیل اینکه بعد از قانون اساسی هم عرض قوانین مهم کشور است، بحث تغییر آن با اصلاحات زیاد منتفی شده است.

سید محمد جهرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: بعضی‌ها انتظار انجام تغییرات بیش از ۱۰۰ ماده‌ای را از کل ۲۰۳ ماده قانون کار دارند ولی ما در وزارت کار و امور اجتماعی با بررسی‌های کار شناسی و کامل به این نتیجه رسیده‌ایم که جز حدود ۸ تا ۱۰ ماده، مواد دیگر قانون کار نیازی به اصلاح ندارد. وی اظهار کرد: قانون کار همانند قانون انتخابات کشور دارای اثر‌گذاری فراوانی در اقتصاد است؛ به همین دلیل طبیعی است که کارشناسان مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و صاحب‌نظران در این ارتباط اظهار نظر کنند.

وی نقد، اصلاح و ارائه پیشنهادات را در انجام اصلاحات قانون کار بسیار مثمر ثمر قلمداد کرد و گفت: ما در انجام این کار هیچ عجله‌ای نداریم و امیدواریم تا پایان برنامه چهارم بتوانیم با کمک دولت، مجلس، کارگران و کارفرمایان این اصلاحات را که مورد نیاز کشور است، تهیه کنیم.

جهرمی افزود: در هر حال ما در تلاش هستیم تا برای حل مشکلات کارگران، کارفرمایان، همچنین کارگران قراردادی و افزایش بهره‌وری نیروی کار و پایداری مشاغل در واحدهای موجود گام‌های موثری برداریم.