سفرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دیروز بیانیه‌ای را در حمایت کامل از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تصویب و از همکاری تهران با آژانس استقبال کردند.

علی‌اصغر سلطانیه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آژانس پس از نشست «نم» در گفت‌وگو با ایرنا در وین گفت: این بیانیه با استقبال از اینکه موضوع سانتریفوژهای پی-۱ و پی-۲ و اطلاعات ارائه شده از سوی ایران با یافته‌های آژانس تطابق داشته است، بر ادامه این روند برای حل مسالمت‌آمیز موضوع تاکید کردند. به گفته سلطانیه، با توجه به اعتراض نابخردانه رژیم صهیونیستی به مدیرکل آژانس، در این بیانیه به صراحت هرگونه دخالت در فعالیت‌های فنی آژانس محکوم و گفته شده است که آژانس بایستی بتواند فعالیت‌های حرفه‌ای خود را بدون هیچ‌گونه دخالت و فشار سیاسی انجام دهد.

سلطانیه افزود: در این بیانیه از اظهارنظر مدیرکل مبنی بر اینکه هیچ شواهدی از انحراف مواد هسته‌ای دیده نشده و نیز اینکه آژانس قادر است به فعالیت‌های راست آزمایی خود ادامه دهد، استقبال شده و به این موضوع که هیچ شواهدی از فعالیت‌های بازفرآوری دیده نمی‌شود، نیز اشاره شده است. سلطانیه گفت: پیام عدم تعهد تاکید بر حل مسالمت‌آمیز موضوع در چارچوب آژانس و استقبال گرم از پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی است که این گزارش به آن اشاره کرده است. این بیانیه پیش از آغاز بررسی گزارش اخیر مدیرکل آژانس درباره ایران، در نشست شورای حکام قرائت می‌شود.

نشست فصلی شورای حکام روزهای اول و دوم‌آذرماه در وین برگزار خواهد شد.