مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با اشاره به ارائه پیشنهاد افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌ها به شورای شهر گفت: یکی از راه‌های تامین درآمد اتوبوسرانی فروش بلیت است. با توجه به اینکه نرخ بلیت اتوبوس‌ها طی چند سال گذشته ثابت مانده، پیشنهاد افزایش این نرخ از ۲۰ تومان به ۵۰تومان را به شورای شهر ارائه داده‌ایم. حسین بیژنی در پانزدهمین نشست کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: در‌حال‌حاضر شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه ۶هزار و ۴۸۶ دستگاه اتوبوس تحت پوشش دارد که از این تعداد یک‌هزار و ۴۲۹ دستگاه زیر ۲ سال، ۳هزار و ۵۸۲ دستگاه بین ۲ تا ۷ سال، یک‌هزار و ۲۷۵ دستگاه بین ۸ تا ۱۵ سال و ۱۹۶ دستگاه بالای ۱۵ سال عمر دارند. وی عمر مفید اتوبوس‌ها در دنیا را ۸‌سال اعلام کرد و افزود: اتوبوس‌هایی که در داخل تولید می‌شوند بین ۲ تا ۳ سال عمر مفیدشان است. بیژنی با اشاره به ورود اتوبوس‌های گازسوز به ناوگان اتوبوسرانی تاکید کرد: در تهران تنها ۷ جایگاه مخصوص سوخت‌گیری CNG وجود دارد که در خوش‌بینانه‌ترین وضعیت تنها از ۶۰درصد این جایگاه‌ها می‌توان بهره‌برداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰‌درصد توان اتوبوس‌های گازسوز صرف طی مسیر برای سوخت‌گیری می‌شود و یک سوم از این اتوبوس‌ها که حدود ۲هزار و ۷۵۰ دستگاه است، چون قادر به سوخت‌گیری نمی‌شوند از رده خدمتی خارج می‌شوند.

وی از تجهیز و نصب ایستگاه‌های اتوبوس BRT تا ۲۰ روز آینده خبر داد و گفت: در‌‌حال‌حاضر منبع تامین اتوبوس‌های BRT، اتوبوس‌های استاندارد داخلی است که تا قبل از پایان سال اتوبوس‌های چپ درب خارجی که خریداری شده‌اند وارد می‌شوند.