مذاکره با همه دولت‌ها به جز اسرائیل

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ایران در موضوع هسته‌ای کوچک‌ترین امتیازی به غرب نخواهد داد، بار دیگر موضوع هسته‌ای ایران را پایان یافته خواند و گفت: آماده مذاکره با تمامی دولت‌ها به جز رژیم صهیونیستی در این خصوص هستیم و از مذاکره در فضای برابر ابایی نداریم. عکس: خبرگزاری فارس

به گزارش خبرگزاری مهر محمود احمدی‌نژاد در آغاز دومین سفر از دور دوم سفرهای استانی با حضور در استادیوم تختی شهرستان اردبیل در جمع مردم تاکید کرد: دنیا بداند سلاح های دشمنان اسلام در برابر این ملت زنگ زده و از کار افتاده است.

وی خطاب به دولت آمریکا گفت: سردمداران کاخ سفید باید بدانند که با یک ملت متحد و شکست ناپذیر روبه‌رو هستند، آنها بدانند ملت ایران ایستادگی در برابر زورگویان را جزو وظایف و کمال خود می‌داند.رییس‌جمهوری با اشاره به اظهار نظر برخی سران کشورهای غربی در خصوص پرونده هسته‌ای گفت: دشمن قبل از اینکه به طور کامل در خصوص پرونده هسته‌ای کشورمان به شکست اعتراف کند، می‌خواهد با تبلیغات منفی ولو یک امتیاز کوچک را از ما بگیرد.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: اخم و تهدیدهای زورگویان در مساله هسته‌ای به دلیل باج ندادن ایران است و اگر امروز کوچک‌ترین امتیازی به آنها بدهیم، این یک رویه می‌شود.

وی توضیح داد: اگر امروز یک امتیاز بگیرند، می‌شود مبنای حقوقی و می‌خواهند تهدید ‌کنند و باز هم امتیاز بگیرند؛ اما بدانند ملت ایران که تا امروز ایستاده است، باز هم خواهد ایستاد و کوچک‌ترین امتیازی به هیچ قدرتی نخواهد داد. آنها هم باید متوجه باشند و بیدار شوند، اگر بخواهند از سقوط و اضمحلال خود جلوگیری کنند باید برگردند به عدالت و رعایت حقوق ملت‌ها و بدانند ملت ایران مصمم‌تر از هر روز به حرکت خود ادامه خواهند داد.

۲برابر شدن بودجه عمرانی اردبیل

احمدی‌نژاد که در کارنامه فعالیت‌هایش، استانداری اردبیل را نیز دارد، در مورد اجرای مصوبات سفر استانی اول دولت نهم به این استان گفت: تاکنون بیش از ۸۵درصد مصوبات دور اول اجرایی شده و تنها دو سه مورد «گیر» وجود دارد که حل خواهد شد.

وی از اتخاذ «تصمیمات بزرگ‌تر» برای استان اردبیل در این سفر خبر داد و اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین تصمیمات این خواهد بود که سال آینده بودجه عمرانی استان اردبیل دوبرابر خواهد شد. موضوع دیگر اختصاص بودجه‌ای «بسیار سنگین» برای برقراری ارتباط سریع این استان با مرکز کشور است که بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان خواهد بود.

وعده دو برابر شدن بودجه عمرانی استان اردبیل، دومین وعده از این جنس است که احمدی‌نژاد در دور دوم سفرهای استانی‌اش می‌دهد. او سه هفته قبل در جریان اولین سفر از دور دوم سفرهای استانی در بیرجند گفت که چون خراسان جنوبی بودجه‌های اختصاص یافته را خوب خرج کرده است، بودجه عمرانی این استان در سال آینده دوبرابر خواهد شد.