یک تابلوی نقاشی که اخیرا در سطل زباله‌ای در یکی از خیابان‌های نیویورک پیدا شده بود، در حراج ساتبی، یک میلیون دلار فروش رفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نقاشی یافت شده، قریب به ۲۰‌سال پیش از فروشگاهی بزرگ در تگزاس به سرقت رفته بود. این تابلو با نام «سه نفر» اثر «رافینو تامایو»، نقاش مکزیکی است که آن را در سال ۱۹۷۰ به تصویر کشیده است.

به گزارش خانه حراج ساتبی، این تابلو پنج‌شنبه گذشته از طریق تلفن توسط خریداری از آمریکای شمالی به قیمت یک میلیون و ۴۹‌هزار دلار خریداری شد.

یک روز صبح در سال ۲۰۰۳ میلادی زمانی که «الیزابت گیبسون»، شهروند نیویورکی، در حال پیاده‌‌روی بود، این نقاشی را که کاملا تمیز و سالم بود، در سطل زباله پیدا کرد. گیبسون با یادآوری صبح آن روز به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت: زمانی‌که نقاشی را پیدا کردم بدون توجه به آن راه خودم را در پیش گرفتم تا قهوه صبحگاهی‌ام را بنوشم ولی ندایی در درونم دائما می‌گفت که برگردم و نقاشی را بردارم، من هم سریع برگشتم و آن را برداشتم. گیبسون به خاطر بازگرداندن این نقاشی ۱۵‌هزار دلار جایزه دریافت کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، اینکه نقاشی طی این همه سال کجا بوده همچنان یک راز است و اف‌بی‌ای همچنان در حال تحقیق درباره این موضوع است.

قیمت پیش‌بینی شده برای این اثر ۷۵۰‌هزار دلار بوده است.