از چهار شگفت‌انگیز تا زودیاک

در این هفته نیز سعی کردیم با در نظر گرفتن سلیقه‌های مختلف افراد و گروه سنی آنها برای آخرین روزهای هفته برنامه‌های متنوعی را پیشنهاد کنیم. با تلویزیون

فیلم سینمایی «زوج عجیب ۲» امشب از شبکه اول سیما در قالب سینما یک به روی آنتن می‌رود. این فیلم با نام اصلی «زوج عجیب ۲» سال ۱۹۹۸ ساخته شده است.

همچنین فیلم سینمایی «چهار شگفت‌انگیز ۲» با نام «چهار شگفت‌انگیز: ظهور موج‌سوار نقره‌ای» محصول ۲۰۰۷ امشب از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «زودیاک» نیز فردا شب در قالب برنامه صد فیلم از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

این فیلم محصول ۲۰۰۷ و بر مبنای مجموعه کتاب‌های غیرداستانی «زودیاک» نوشته رابرت گری اسمیت ساخته شده است.

نمایشگاه‌‌های شهر

نمایشگاه فروش بزرگ آثار نقاشی و مجسمه هنرمندان کشور به همت هنرمندان نقاش در مجموعه فرهنگی سعدآباد از امروز تا ۲۵آذرماه در موزه هنرهای زیبا کاخ موزه سعدآباد برپا است.

علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به کاخ موزه سعدآباد مراجعه کنند. نمایشگاه نقاشی‌های «فیگوراتیو» فرساد لباف نیز با عنوان «۱۲ اصفهانی» در نگارخانه شماره دو فرهنگسرای نیاوران از فردا کار خود را آغاز می‌کند. این نمایشگاه شامل ۱۲ نقاشی فیگوراتیو خطی بر روی مقوا است که در هر یک از این آثار ۱۲ شهروند عادی اصفهانی به تصویر کشیده شده است. «فرساد لباف»، نقاش ۴۲ ساله ایرانی است که از ۲۸ سال پیش در آمریکا زندگی می‌کند و به نقاش فیگوراتیو معروف است.

گالری باران نیز در حال حاضر میزبان ۶۹ آثار نقاشی و مجسمه چوبی از «هانیبال الخاص» است. در نمایشگاه این دوره این نقاش اثر جدیدی ارائه نشده و این نمایشگاه صرفا مروری بر آثار هستند.

سینما

فروش فیلم سینمایی «توفیق اجباری» با فقط ۱۳ روز اجرا از مرز ۲۰۰میلیون تومان هم گذشت. این فیلم به کارگردانی محمدحسین لطیفی و بازی بازیگرانی چون محمدرضا گلزار و باران کوثری است و در ژانر کمدی خانوادگی جای دارد. داستان این فیلم در ارتباط با زندگی خصوصی یک سوپراستار است. این فیلم در سینماهای آفریقا، سپیده، فلسطین، آستارا، صحرا و پایتخت بر روی پرده است. فیلم «اتوبوس شب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، با بازی بازیگرانی چون خسرو شکیبایی، محمدرضا فروتن و الناز شاکردوست در سینماهای عصر جدید، فرهنگ و ایران روی صحنه است، مضمون این فیلم جنگی و در ارتباط با چند اسیر عراقی است که در راه بازگشت به قرارگاه از راه اصلی منحرف می‌شوند و ...

«کابوس» نیز تنها فیلم خارجی بر روی پرده است که در سینما فرهنگ میزبان علاقه‌مندان به فیلم‌های خارجی است.

تئاتر

تالار مولوی در حال حاضر میزبان سه تئاتر «اتاق شماره ۶» به کارگردانی ناصر حسینی مهر، «درس» به کارگردانی پریناز آل‌آقا و «هملت» به روایت تارکوفسکی به کارگردانی محمود صباحی است. همچنین «راز طلسم» به کارگردانی غزاله مرادیان از ساعت ۱۷ در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری (پارک لاله) میزبان گروه سنی کودک و نوجوان است.