براساس جدیدترین آمار، حجم سرمایه‌گذاری خارجی در ایران از سال ۱۳۷۲ تا پایان مهرماه سال جاری از مرز ۳۲میلیارد دلار گذشته است که البته حداقل سرمایه وارده به کشور طی این مدت تنها ۲میلیارد و ۷۱۱میلیون و ۴۹۶دلار برآورد شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای سازمان سرمایه‌گذاری خارجی ایران نشان می‌دهد حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در ایران بین سال‌های ۷۲ تا پایان مهرماه سال‌جاری به ۳۲میلیارد و ۸۲میلیون و ۱۵۸هزار دلار برای اجرای ۳۸۴ طرح رسیده است.

حجم سرمایه‌گذاری‌های کشورهای آسیایی در ایران در این مدت بالغ بر ۱۱میلیارد و ۲۴میلیون و ۲۹۳هزار دلار، کشورهای حوزه آفریقا یک میلیارد و ۸۴۱میلیون و ۷۶۹هزار دلار، کشورهای حوزه آمریکا یک میلیارد و ۴۰میلیون و ۳۴۴هزار دلار و کشورهای اروپایی ۱۵میلیارد و ۷۷۵میلیون و ۸۰۵هزار دلار بوده است. در همین مدت میزان کل سرمایه گذاری منطقه اقیانوسیه در ایران به ۶۸۲میلیون دلار و کشورهای چند تابعیتی به یک میلیارد و ۶۹۲میلیون و ۴۷هزار دلار رسیده است.

این گزارش می‌افزاید: حجم کل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در این مدت به ۱۹میلیون و ۹۰۴هزار دلار، بخش معدن ۲ میلیارد و ۲۳۹میلیون و ۳۳۵هزار دلار، حوزه صنعت ۱۹میلیارد و ۳۶۷میلیون و ۵۲۲هزار دلار و بخش‌های آب، برق و گاز ۴میلیارد و ۶۳۹میلیون و ۸۳۴میلیون دلار رسید.