دنیای اقتصاد- روابط‌عمومی وزارت اقتصاد در واکنش به تیتر یک دیروز «دنیای اقتصاد» درخصوص موضوع بیماری هلندی و حساب ذخیره ارزی، اعلام کرد که گزارش مورد استناد، نظر رسمی این وزارتخانه نبوده و صرفا یک پژوهش علمی منتشر شده توسط پژوهشکده امور اقتصادی بوده است.

این روابط‌عمومی رونوشت پاسخ خود را به سایت الف نیز که منبع گزارش دنیای اقتصاد بوده ارسال کرده است.

متن کامل این پاسخ به شرح زیر است: روزنامه وزین دنیای اقتصاد

پیرو درج مطلبی مبنی بر هشدار وزارت اقتصاد نسبت به ظهور علائم بیماری هلندی و بحث پیرامون حساب ذخیره ارزی که به عنوان تیتر یک روز دوشنبه ۲۸ آبان ۸۶ در آن روزنامه وزین به نقل از سایت الف درج گردیده است. توضیحات زیر برای تنویر افکار عمومی ارسال می‌گردد.

مطلب منعکس شده با عنوان «ارائه یک راهکار مناسب برای مدیریت بهینه درآمدهای نفتی» یک پژوهش علمی منتشر شده توسط پژوهشکده امور اقتصادی بوده و مطلقا اظهارنظر رسمی وزارت امور اقتصادی و دارایی تلقی نمی‌گردد.

در خاتمه این انتظار از آن روزنامه محترم کاملا منطقی است که بین پژوهش‌های علمی و اظهارنظر رسمی دولت تفاوت قائل شده و از انتخاب تیترهای جهت‌دار به گونه‌ای که موجب تشویش افکار عمومی گردد، پرهیز نماید.

واکنش سایت الف

در همین حال، سایت الف نیز با انعکاس متن کامل پاسخ وزارت اقتصاد توضیح داده است که این گزارش با همین عنوان، توسط «معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی» چاپ و رسما در اختیار تمامی نمایندگان قرار گرفته و توسط الف منعکس شد و بدیهی است انتشار گزارش پژوهشکده وابسته به وزارت اقتصاد که ریاست هیات امنای آن را وزیر اقتصاد بر عهده دارد ذیل نام معاونت حقوقی وزارتخانه و توزیع آن در بین نمایندگان توسط معاونت آن وزارتخانه، در صورتی که مطلبی خلاف آن دال بر مخالفت وزارتخانه ضمیمه گزارش نشود، طبعا توسط رسانه‌ها به نظر وزارتخانه تعبیر خواهد شد.