به‌رغم آن‌که وزیر بهداشت حداقل سرانه درمان لازم را برای ارائه خدمات پزشکی به مردم ۸‌هزار تومان اعلام کرد، در جلسه مسوولان وزارت بهداشت، وزارت رفاه و نمایندگان مجلس با معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری سرانه درمان سال آینده بدون افزایش و حدود ۴۴۰۰‌تومان پیش‌بینی شده است. انوشیروان محسنی‌بندپی، نایب‌رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس‌ افزود: هفته گذشته برای بررسی و تعیین سرانه درمان سال آینده جلسه‌ای با حضور مسوولان وزارت بهداشت، وزارت رفاه، سازمان انتقال خون، جمعیت هلال‌احمر و نمایندگان مجلس با معاون اجتماعی معاونت نظارت و برنامه‌ریزی راهبردی ریاست‌جمهوری داشتیم که متاسفانه باز هم سرانه درمان سال آینده در حدود ۴۴۰۰‌تومان و نصف عدد ارزیابی شده توسط کارشناسان پیش‌بینی شد‌ که با رقم عملکردی تفاوت زیادی دارد. وی ادامه داد: در تمام ۲۸ سال گذشته بودجه بخش سلامت در تمام لوایح بودجه با ابهامات زیاد و کسری عمده مواجه بوده است و متاسفانه فشار روز افزون آن بیشتر افراد کم‌درآمد و نیازمند جامعه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و این مساله سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

محسنی بندپی گفت: در این جلسه همچنین قرار شد که بودجه جاری وزارت بهداشت ۵‌درصد در سال آینده افزایش یابد که با میزان تورم و بودجه مورد نیاز وزارت بهداشت همخوانی ندارد و از همین الآن کسری بالای بودجه وزارت بهداشت در سال آینده قابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد: البته کسری جاری که مربوط به پرداخت حقوق کارکنان است را دولت به هر نحو ممکن جبران می‌کند اما مساله مهم سرانه درمان است که فشار کمبود آن به دوش اقشار ضعیف جامعه وارد می‌شود و متاسفانه از هیچ جای دیگر نیز حمایت نمی‌شوند.