اصرار فرانسه بر ادامه فشارها و تحرکات خصمانه علیه ایران

وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با یک روزنامه عبری با تاکید بر ادامه حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی، خواستار ادامه فشارها و تحرکات خصمانه غرب علیه ایران به سبب پافشاری بر برنامه هسته‌ای خود شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنار کوشنر در مصاحبه با روزنامه‌هاآرتص، اعلام کرد که فرانسه برای حل موضوع هسته‌ای ایران، خواهان ادامه روند فعلی (افزایش فشارها) بر تهران است و این گزینه را تنها راه برون رفت از بحران می‌داند. وی افزود: مسائل مربوط به موضوع هسته‌ای ایران بسیار جدی و فرانسه هیچ‌گاه درباره امنیت اسرائیل با کسی مصالحه نمی‌کند. وزیر امورخارجه فرانسه در ادامه با اشاره به گزارش مثبت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: هم‌اکنون فعالیت‌های هسته‌ای ایران و خودداری این کشور از عمل به مفاد قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد، با تعهدات بین‌المللی تهران سازگاری ندارد و بر همین اساس ما چاره دیگری غیر از اینکه اقدام جدیدی را علیه ایران انجام دهیم، نداریم.

کوشنر درباره احتمال مخالفت چین و روسیه با صدور قطعنامه جدید یا وضع تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: ما از شریکان اروپایی خود خواسته‌ایم تا اقداماتی را علیه ایران انجام دهند و حتی احتمال دارد این اقدام را در چارچوب اتحادیه اروپایی انجام دهیم و هدف ما از این کار این است که ایران را متوجه این موضوع بکنیم که دیگر نمی‌تواند سیاست‌های فعلی خود را ادامه دهد.

وزیر امور خارجه فرانسه به این پرسش روزنامه‌هاآرتص که آیا فرانسه از اقدام نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران حمایت می‌کند و اینکه آیا پاریس در حمله به ایران مشارکت می‌کند، پاسخ روشنی نداد؛ اما این نکته را یادآور شد که از نگاه فرانسه تمام گزینه‌ها هنوز به قوت خود باقی هستند و اقدام نظامی نیز یکی از این گزینه‌ها است.

کوشنر مدعی شد: خواهان ادامه روند فعلی؛ یعنی افزایش فشارها بر ایران که تنها راه ممکن برای رسیدن به راه حل توافقی است، هستیم. این تنها راهی است که از تحقق روزی که ما با ایران مسلح به سلاح هسته‌ای یا حمله به ایران مواجه شویم، جلوگیری می‌کند.